Avatar billede michael.h Nybegynder
30. august 2002 - 11:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bruger og password

Hej..
Er der en ved koden til hvordan man ser at brugernavn og password er rigtig med en sql server.
Avatar billede tmceu Praktikant
02. september 2002 - 09:32 #1
Vil du kontrollere brugernavn/password fra eks. ASP eller ?
Avatar billede michael.h Nybegynder
02. september 2002 - 09:38 #2
JA fra asp mod en sql server
Avatar billede tmceu Praktikant
02. september 2002 - 09:49 #3
Jeg antager at du har hhv. et connection og recordset objekt. Et simpelt eksempel:

strBruger = "test"
strPassword = "pass"

' Udfør SQL statement
Set objRS = objConn.Execute("SELECT Bruger FROM Brugere WHERE Bruger = '" & strBruger & "' AND Password = '" & strPass & "'")

' Kontroller om der findes en bruger med brugernavn/password
If Not objRS.EOF Then
Response.Write "Bruger: " & objRS("Bruger") & " er logget ind"
Else
Response.Write "Brugernavn eller password er ikke korrekt"
End If

' Luk databasen igen
If objRS.State = 1 Then objRS.Close
If objConn.State = 1 Then objConn.Close
Set objRS = Nothing
Set objConn = Nothing
Avatar billede michael.h Nybegynder
02. september 2002 - 12:12 #4
tmceu> Tak for det, men jeg skulle godt nok lige ændre i den lidt, men ellers virkede det.