Som du includer andre filer: #include <graphics.h>
Men det er sikkert ikke det du mener... Hvis du har downloaded et kodeeksempel hvor der er en reference til filen, skal du downloade den også. Du kan så sikkert finde den samme sted som du har hentet kodeeksemplet...
Hej igen Jeg er godt klar over ovenstående #include <graphics.h> ,men compileren(visual studio 6) kender den ikke... Hvor kan jeg sætte et path op til denne ?
Compileren kender den ikke, fordi den ikke er en del af std C++ libs eller MFC libs. Det er altså et grafisk library, som du skal downloade for at bruge funktionaliteten! Den kode du har, som indeholder en reference til filen, hvor har du fundet den?
Jeg er lidt forvirret... Vil du lave grafisk output v.h.a. DirectX? I så fald skal du ikke bruge filen graphics.h!
Der findes ufattelig mange grafiske API'er og en del af dem indeholder en fil der naturligt nok hedder graphics.h. Altså skal du vide hvilken API der er tale om! Det bør du kunne finde ud af samme sted som du har downloadet koden der bruger den (hvis det er tilfældet...).
ok...jeg troede at DX SDK'en indeholdte hvad der skulle bruges i forbindelse med grafisk programmering til c++ ? Jeg er også selv lidt forvirret!! Men tak for hjælpen endu engang.
Grafisk programmering i C++ er et vidt begreb! Der findes mange forskellige API'er (API = Applicatiion Programming Interface) til at lave grafisk output i et C++ program. De har forskellige fordele/ulemper, fx er nogle lettere at bruge mens andre giver en hurtigere og mere flydende grafik. Andre aspekter kan være på hvilke platforme API'en virker. Fx er OpenGL platformuafhængig, dvs. det virker på mange forskellige operativsystemer, mens DirectX "kun" er designet til en mindre række operativsystemer/maskiner som fx Windows og Xbox.
Altså, siden du snakker om DirectX, antager jeg du programmerer til Windows-platformen..? (det er her den største anvendelse af DX er).
Hvis du bare vil lave noget grafisk output kan du bruge Windows' grafiske API og behøver således ikke nogle extra API'er!
Men jo, DirectX "indeholder" absolut hvad der skal til for at lave grafisk output i Windows! DirectX er en række interfaces og hjælpefunktioner, der lader dit program snakke direkte (mere eller mindre) med hardwaren i din PC (grafikkort, lydkort osv.), såfremt producenten har lavet en DirectX-kompatibel driver. Det gør, at fx grafikken bliver hurtigere end hvis du bruger en mere high-level API (flere mellemlag). DirectX anvendes af den grund ofte til spil der kræver en hurtig frame rate.
Så for at gøre det helt klart: graphics.h har INTET med DirectX at gøre (det er dog muligt, at der er en fil der har heddet det i en ældre version)
Hvis du er begynder inden for C++, bør du holde dig væk fra DirectX og lignende API'er, da det ikke hører til i den lette ende af programmering!
Nå, tilbage til din graphics.h: Har du hentet/fundet et stykke kode der indeholder en include af filen? Hvis ja, prøv evt. at poste koden her...
tak for sangen... Jeg kan høre at du har en del mere styr på det grafiske i c++. Jeg selv er en rimelig erfaren win32 konsol programmør..altså ingen brugergræmseflade, udover et dos vindue. Jeg har ikke lige haft tid til at finde en stump kode, men når den er fundet poster jeg den...
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.