Avatar billede e.p. Nybegynder
12. december 2002 - 10:30 Der er 10 kommentarer

2 com med off. IP på samme LAN

Jeg har en win2000 server og en bærbær XP på samme LAN. Begge har offentlige IP-adresser...

Hvordan kommunikerer jeg bedst over LAN.....
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
12. december 2002 - 10:31 #1
Brug en router mellem begge maskiner
Avatar billede jensendk Nybegynder
12. december 2002 - 10:31 #2
På samme måde som ved internt Ipnet.
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. december 2002 - 10:44 #3
Jeg skal ikke (Læs: har ikke råd til)og købe router :-)

Jensendk....det går sgu for langsomt
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. december 2002 - 10:54 #4
du kan få en 8 ports 100 mbit router til 350!!
Avatar billede robotten Praktikant
12. december 2002 - 14:56 #5
e.p>> Giv feedback på og få lukket dit hav af gamle spm. (se det som en advarsel).
Avatar billede oxygenic Nybegynder
16. december 2002 - 09:17 #6
Køb en HUB eller Switch... husk at de internt skal køre bag samme subnet osv.
f.eks.
intern ip: 192.168.1.100 eller 10.0.0.5 or whatever...
subnet: 255.255.255.0

kan se forskellig ud...
Avatar billede e.p. Nybegynder
16. december 2002 - 10:02 #7
Ja, det var ikke mange penge for en router...er det ikke en switch du mener ??

oxygenic....jeg har offentlige ip'er!!!! spørgsmålet er netop stillet for at undgå at skulle køre med private ip-adresser

Robotten.....rolig nu....
* Der er flere af mine spørgsmål som afventer svar fra brugere
* Jeg har 5 unger som tager meget af min tid
* jeg er afsted i skole fra 05:00 til 19:00 om aftenen, en mail fra eksperten er ikke min første prioritet
* Jeg har ikke misset et eneste spørgsmål endnu, og ofte så får man du bedste svar når spørgsmålene har stået et stykke tid http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=eric-pedersen (alle spg. er lukket)
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=e.p.
* Er du "noget" på eksperten siden du kan tillade dig at rende rundt og dele advarsler ud, for hvis du er, og dette er blevet den generelle holdning/måde at skrive i indlæg efter eksperten er solgt, så tror jeg sgu nok jeg er den der er smuttet
Avatar billede robotten Praktikant
17. december 2002 - 15:37 #8
Nu skal der ikke gå spam i dit spm., men tager engang imellem en runde i de spm. jeg deltager i, og luger ud i de ubesvarede spm.
Dvs. brugere der ikke har reageret længe i deres spm., og heller ikke reagerer efter henvendelser herom, får af jeg en lille "advarsel".
Den ligger der ikke mere i, end at jeg vil spare co's for en anmeldelse, samt at give den pågældende bruger en chance for at forklare sig. Alle _skal_ have lov at være her.

Men du har foklaret dig, og mere skal der så ikke ligges mere i det. Men synes alligevel, du skulle få ryddet op i de spm., hvor det er muligt.
Avatar billede e.p. Nybegynder
17. december 2002 - 16:09 #9
Det kommer helt af sig selv da jeg igår fik 7 dage, eller min profil lukkes
Avatar billede robotten Praktikant
17. december 2002 - 17:28 #10
Indrømmet, det var mig der smed en anmeldelse af sted på dig (ved ikke, om andre også skulle have haft gjort det også?). Jeg har slettet den nu, den anmeldelse. Men eftersom du har fået en tidsfrist, har der været co's på, og følge op på den. Men 7 dage skulle være rigeligt til lige i det mindste at få fulgt op de løse ender.