Avatar billede hardon Nybegynder
19. december 2002 - 07:19 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

opstart af webcafe ????

jeg søger nogle oplysninger, der kan føre mig frem til om jeg skal, eller ikke skal, starte en webcafe op, såsom.

1/ antal maskiner.
2/ pris.
3/ belægningstid pr. maskine.
4/ forventede indtjening pr. mdr.

kort sagt alt hvad der er at vide om hvilket fare og risiko'er der er ved at starte sådent noget op, plus alt det jeg ikke selv, har tænkt på endnu.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
19. december 2002 - 07:29 #1
Vel, du får svar på alle dine spørgsmål ved selv at starte fra en ende af. Det gøres ved at udbarjde en forretningsplan. Igennem udarbejdelsen af den vil du skulle tage stillinger til en række områder, og når du har gjort det...  så står du tilbage med et værktøj til at drive din forretning, skaffe kapital osv.

Du kan se en vejledning til at lave en forretningsplan her:

http://www.startfirma.dk/art_show/6

Jeg ved at PriceWaterhouseCoopers tilbyder at kigge den igennem "Hvis det er seriøst" her:

http://www.pwc.startfirma.dk

"fare og risiko'er der er ved at starte sådent noget op, plus alt det jeg ikke selv, har tænkt på"

...får du svar på ved at lave en forretningsplan. Det er ikke at springe over hvor gærdet er lavest, men det er den første fase i at skabe en bæredygtig forretning, hvilket vel er dit mål :)

Held og lykke.
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
19. december 2002 - 08:03 #2
mit gæt er:
min 15-20 computere
til ca 15k pr. stk. 300k, plus leje af sted, strøm, spil mm.
en time for ca 15-20 kr.
indtjening ??????
Avatar billede hardon Nybegynder
20. december 2002 - 06:40 #3
startfirma, det ser interresant ud, det du har fundet der, det skal prøves !!

drengen1987, jeg kan ikke bruge dit indlæg til noget, for der har jeg været for længe siden, mht. gættene, det jeg har brug for, er noget mere konkret evt fra nogle som har eller gør, - driver netcafe idag -.
Avatar billede netaccess Nybegynder
23. december 2002 - 16:42 #4
Hejsa,

Vi sælger hele netcafe løsninger ALT inklusive. Vi leverer budgetter, hjælper med at finde korrekte lejemål, hardware, opsætningen, kabeltrækning m.v. og driver i øjeblikket 5 netcafeer i Jylland under navnet Net@ccess. Jeg kan kontaktes på aj@pc-store.dk for nærmere information, så skal vi da nok få dig igen. Som et priseksempel kan jeg fortælle dig at TOTAL udgifterne for hele konceptet ligger på mellem 5-10.000 / md (ekskl. internet) hvilket burde være meget billigt - og heller ikke kræver "hele beløbet" på en gang.
Avatar billede netaccess Nybegynder
23. december 2002 - 16:43 #5
Der skulle stå "så skal vi da nok få dig igang :-)
Avatar billede hardon Nybegynder
23. december 2002 - 17:11 #6
hmm det lyder næsten for godt til at være sant !!!!! næsten lissom juleaften *GG* jeg vil lige holde jul inden jeg kontakter dig hvis det er oki *S*
Avatar billede netaccess Nybegynder
23. december 2002 - 18:11 #7
Selvfølgelig - så kan jeg også lige få fri fra "jobbet" julen over :-) God jul!
Avatar billede dystopia Nybegynder
04. april 2003 - 03:56 #8
Hej
Jeg har et mindre edb-firma der før har leveret løsninger til netcafeer.
Synes prisen på ca 15000 kr pr maskine er for meget - de gange vi har leveret maskiner (25 stk + server) har kunden kunne få dem til langt under 10000 kr, da priser ved mange ens maskiner bliver betydelig mindre end ved kun en maskine.
Hvis du ønsker et tilbud eller lign. så smid en email af sted til min privat email: johnny@starkonline.info med evt ønsker så vender vi tilbage med et tilbud på maskinerne, serveren, opsætning af maskiner + netværket. evt 1. års onsite support + evt. også en pris på de spil du kunne tænke at bruge (vi levere også de nyeste spil til div. cafeer)
Med Venlig Hilsen
Johnny Christensen
Avatar billede hardon Nybegynder
16. august 2003 - 05:42 #9
ja jeg kom nu aldrig igang da jeg kunne se det uoverskuelige i projektet