Avatar billede llcoolj Nybegynder
23. december 2002 - 17:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lukke dokument med makro?

jeg har ved hjælp fra eksperten fået lavet en rutine der gemmer et dokument ved tryk på en knap, som makroen er tilknyttet. Men kan jeg lukke dokumentet i samme metode, og i såfald hvordan gøres dette?
Avatar billede jkrons Professor
23. december 2002 - 22:58 #1
Indsæt denne linie efter kodelinien, der gemmer:

    ActiveDocument.Close
Avatar billede jkrons Professor
23. december 2002 - 22:59 #2
Og det skulle have værert et svar ;-)
Avatar billede hcars Novice
26. december 2002 - 12:24 #3
og så er der jo den universelle: Ctrl+w
Avatar billede llcoolj Nybegynder
27. december 2002 - 18:34 #4
Detr spiller- så ved du måske også om man kan lave en genvej på skrivebordet eller i knappanelet i word- der automatisk åbner et dokument af en bestemt skabelon?
Avatar billede jkrons Professor
28. december 2002 - 10:16 #5
I knappanelet i Word kan du gøre følgende:

Lav en makro, der åbner et dokument med den relevante skabelon.
Vælg Funktioner - Tilpas. Skift til fanebladet Kommandoer. Find makroer i venstre side. I højre side kan du se din makro. Træk den til værktøjslinien. Klik på Rediger markerin. Her kan du så udskfte din knap eller lave dig en ny knap.