Avatar billede llcoolj Nybegynder
23. december 2002 - 17:46 Der er 8 kommentarer

Beregninger i formularer virker ikke

Jeg har lavet en skabelon hvor der skal foretages nogle beregninger i. Men kun første beregning er korrekt, og resten giver et forkert resultat- er der nogen der kender løsningen på dette problem?
Avatar billede llcoolj Nybegynder
23. december 2002 - 17:47 #1
Beregningerne er altså på nogle formularfelter der udfyldes.
23. december 2002 - 17:54 #2
Det er lidt svært når du ikke beskriver hvori fejlen består.
Avatar billede mogw Nybegynder
23. december 2002 - 18:51 #3
det kunne være at du har indtaste dine formler forkert. Giv os noget mere info
Avatar billede llcoolj Nybegynder
24. december 2002 - 07:41 #4
Jeg har nogle tekstfelter(navngivet Beloeb1, Beloeb 2 osv.) Hvert Beloeb er en beregning af 2 felter, nemlig Antal1 og Pris1 felter eksempelvis. Beloeb1+2+3 skal adderes sammen til et andet tekstfelt navngivet Momspligtbeloeb. Endvidere skal der beregnes et momsbeløb af dette felt i Momsbeloeb. Jeg har tastet beregningerne korrekt ind(tjekket på lommeregner), men resultatet bliver forkert pånær første beregning.

PS. God jul til alle
Avatar billede mogw Nybegynder
24. december 2002 - 17:28 #5
smid lige den på en mail til mig, så vil jeg gerne kigge på den.

mogw@ph-technique.dk
Avatar billede rvm Nybegynder
26. december 2002 - 13:25 #6
Du kan også sende dit dokument til mig - så kikker jeg gerne på det

rvejemad@sca.csc.com
Avatar billede b_hansen Novice
07. januar 2003 - 09:57 #7
samme spørgsmål som http://www.eksperten.dk/spm/284846, og stort set samme formulering....
07. januar 2003 - 19:59 #8
I stedet for bogmærke i dine feltkoder kan du indsætte cellereferencer (A1, B2 osv) efter samme princip som i et regneark. F.eks. =B2*B3

Det skaber ikke den forvirring, der kan opstå omkring navngivning af celler.

I stedet for beloeb1+beloeb2+osv. kan du bruge formlen =SUM(ABOVE)