Avatar billede serious Nybegynder
27. december 2002 - 17:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Proxyindstillinger ?!

Hej allesammen !

Jeg har lige fået bredbånd og har fået det til at virke på min ene computer.
Men jeg har et problem med den anden. Når jeg sætter det hele op og prøver at gå på nettet skriver den at der er fejl i proxyindstillingerne eller at de muligvis ikke er sat op...
Og hvad gør man så der?
Det skal lige siges at jeg kører med WIndows ME så kan måske være derfor?

mvh Serious \\
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. december 2002 - 17:19 #1
Du må lige skrive hvordan de 2 comp. er forbindet sammen/til "nettet".
Via en Router/switch/hub ?
Eks. virker det ved comp2 hvis comp1 er slukket ?

Har du fået 1 ell- 2 dynamiske IP adresser ?

Mere kan/vil følge ...

/Majsmarken/
Avatar billede ullum Praktikant
27. december 2002 - 17:22 #2
Det lykkedes aldrig for mig at få me til at køre på bredbånd, efter inst af xp kørte det første gang så det var ikke et hw prob, men hvorfor? jeg fik nøjagtig samme fejlmelding
Avatar billede serious Nybegynder
27. december 2002 - 17:22 #3
majsmarken ::

De to computere er ikke forbundet med hinanden!
Har prøvet det hver for sig ved at først at sætte den ene til tlf-stikket og derefter den anden. Men det er kun den ene der virker.
Internet virker også fint.
og ang. IP-adresser laver den det automatisk står der.
Det er bare det at den ikke kan fordi at en "firewall ikke tillader åbne internet sider" eller noget i den stil... forstår ikke !
Avatar billede serious Nybegynder
27. december 2002 - 17:24 #4
ullum ::

På den com. jeg sidder på nu er der også ME og det virker fint, men der er noget på den anden som holder det tilbage.
Avatar billede ullum Praktikant
27. december 2002 - 17:35 #5
"firewall ikke tillader åbne internet sider" er der en firewall på må det jo være i dennes instillinger
Avatar billede serious Nybegynder
27. december 2002 - 17:37 #6
ullum ::

Jeg har ingen firewall. Ved ikke hvorfor det står der. Hvis jeg har en hvordan ændrer jeg så i indstillingerne?
og hvordan ændres der i proxyindstillingerne ?!
Avatar billede ullum Praktikant
27. december 2002 - 17:43 #7
hmmm det stod i dit svar. Hvis du ikke har en bør du få en da du ellers snart vil få besøg på din pc. Hvad med at prøve at bytte netkort og kabler mellem de to pcer.
funktioner>indstillinger prøv at sætte de to maskiner ens
Avatar billede serious Nybegynder
27. december 2002 - 17:50 #8
ullum ::

"du ikke har en bør du få en da du ellers snart vil få besøg på din pc" ?!

Kan ikke rigtig bytte netkort osv. da den ene er IBM og det er den anden ikke.. og den ene er ogsp bærbar og den anden er standard model.
Men det hele sidder rigtigt, så der burde ikke være nogle problemer, kan de være en virus eller lign.?
Men kan ikke formatere min com. så det er lidt svært.
FOr du ved: windows ME kan ikke åbne dos, dvs. ikke formatere uden A: drev, og det har jeg ikke :)
Avatar billede ullum Praktikant
27. december 2002 - 18:34 #9
jeg mener at med bb bør man have en firewall.
med hensyn til formatering bør det kunne lade sig gøre på en eller anden måde, men det kan jo ikke passe at du skal formatere dig ud af problemet
Avatar billede serious Nybegynder
18. marts 2003 - 20:27 #10
:: Lukke Tid ::