Avatar billede themosh Nybegynder
11. januar 2003 - 13:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man word til at lave en indholdsfortegnelse?

Jeg har hørt at man kan få word til at lave en indholdsfortegnelse af sig selv hvis man bare giver overskrifterne en speciel funktion. Hvordan er det lige at man gør det?
Avatar billede jkrons Professor
11. januar 2003 - 13:57 #1
Marker din overskrift. Vælg en Typografi (Ruden til venstre, hvor der står Normal)

Gentag for alle overskrifter
Avatar billede jkrons Professor
11. januar 2003 - 13:59 #2
Når alle overskrifter er færdige, placerer du markøren der, hvor indholdsfortegnelsen skal være - typisk på en tom side i begyndelsen af dokumentet (lav denne før du begynder at ændre dine overskrifter).

Vælg så Indsæt - Indeks mm. Fanebladet Indholdsfortegnelse. Vælg relevante ting i fanebladet og klik OK.
Avatar billede jkrons Professor
11. januar 2003 - 14:00 #3
Hvis du tilføjer/sletter/flytter tekst, ændrer i overskrifter eller lignende, skal du markere indholdfortegnelsen og trykke F9, så bliver den opdateret.
Avatar billede themosh Nybegynder
11. januar 2003 - 14:07 #4
men jeg er lidt itvivl om hvad jeg skal vælge under typografi
Jeg har et hovede punkt men mange underpunkter og sådan...
Avatar billede nilfri Nybegynder
11. januar 2003 - 14:18 #5
Der er faktisk mange muligheder mht. Indholdsfortegnelse.

Som udgangspunkt er det nemmeste at antage, at dine overskrifter skal vises i indholdsfortegnelsen.

Afh. om du kører med en standardskabelon, har du sikkert flere overskriftstypografier nummereret fra Overskrift 1 og opad.

Som jkrons skriver, indsætter du indholdsfortegnelsen ved at vælge Indsæt/Indeks mv. De relevante ting han nævner kunne fx. være, hvor mange af overskriftsniveauerne, du vil have med. Det er måske det du mener med hoved og underpunkter.

Hvis du vælger 1, får du kun Overskrift 1'erne med i indeks og så videre.

For at g're det endnu smartere, kan man dog ændre på det. Men det behøver du nok ikke tænke på lige nu.

Kig i Words hjælp, søg fx. på indholdsfortegnelse. Den er faktisk ret hjælpsom.

Og så prøv løs. Hvis du vælger at indsætte et indeks i et dokument, hvor der allerede findes et indeks, bliver du nemlig spurgt, om du vil erstatte det gamle. Så prøv og prøv, og skru lidt på parametrene mellem hvert forsøg.
Avatar billede jkrons Professor
11. januar 2003 - 14:21 #6
Under typografi skal du vælge dine overskrifttypografier:

Typisk bruger jeg selv Overskrift1 til kapitler, Overskrift2 til Afsnit og Overskrift3 til Underafsnit. Der er flere (op til 8), som du kan finde under Formater - Typografier, men hvis man får for mange niveauer, er det alligevel ikke mere overskueligt.
Avatar billede nilfri Nybegynder
11. januar 2003 - 15:06 #7
Tak for point.

Ikke for at kigge given hest i munden, men måske skulle de være delt med crunchen.

>>> jkrons: vil du have din fair share, så opretter jeg et spø!?
Avatar billede jkrons Professor
11. januar 2003 - 15:06 #8
Nu er det ikke fordi, jeg vil brokke mig, men hvorfor var lige at du afviste mit svar? Det var da en præcis angivelse af, hvordan man laver en indholdsfortegnelse.
Avatar billede jkrons Professor
11. januar 2003 - 15:07 #9
nilfri-> Nej, behold du dem bare :-) - Det er mere princippet.
Avatar billede nilfri Nybegynder
11. januar 2003 - 15:08 #10
>>> jkrons: I am a gree, som en tidligere kollega sagde. Jeg fandt aldrig ud af, hvilket dyr det var...
Avatar billede jkrons Professor
11. januar 2003 - 15:10 #11
nilfri->  Næh, det er jo ikke til at vide... :-)
Avatar billede jkrons Professor
11. januar 2003 - 15:10 #12
Har du iøvrigt en god idé til, hvorfor jeg får to mails, hver gang du har lavet et indlæg her?
Avatar billede themosh Nybegynder
11. januar 2003 - 15:14 #13
jkrons ikke for at snyde dig eller noget men jeg forstod ikke hvad du skrev og jeg forstod hvad nilfri skrev. derfor gjorde jeg som jeg gjorde og det kan altså ikke diskuteres hvad for en beskrivelse jeg bedst forstår vel?
Avatar billede jkrons Professor
11. januar 2003 - 15:22 #14
Nej da!
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Tag et kursus i Word og øg effektiviteten

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester