Avatar billede nips Nybegynder
24. januar 2003 - 01:47 Der er 6 kommentarer

Safe mode

Kan man gøre en server sikker selvom den køre med safe mode? Vil det ikke altid være muligt at lave ulykker på serveren?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
24. januar 2003 - 03:06 #1
jo, har man fysisk adgang til serveren vil det altid være muligt at lave ulykker...
Avatar billede nips Nybegynder
24. januar 2003 - 09:50 #2
Kun Safe mode.

Spørgsmålet er om hvor sikker kan man gøre en server med safe mode og en uden?

Er der større risici ved at havde safe mode eller kan man gøre det ligeså sikker som hvis man lukker for safe mode?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
24. januar 2003 - 15:46 #3
jeg er ikke helt med på, hvad du mener med safe mode...
Avatar billede nips Nybegynder
26. januar 2003 - 08:54 #4
hvis man sætter safe mode til på serveren så folk kan bruge dette?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
26. januar 2003 - 16:22 #5
jeg er stadig ikke helt med på, hvad du mener med safe mode... hvilken unix er der tale om?
Avatar billede skau Nybegynder
01. april 2003 - 23:18 #6
SAFE MODE kan betyde 2 ting.
1. Du kører med C2 sikkerhed - hvilket er en sikkerhed beskrevet i IBM REDBOOK og adopteret af alle unixversioner der skal kunne køreres af de amerikanske hærenheder - det er altså meget udbygget sikkerhed her. MEN det gør ikke din server sikker, det betyder bare at serveren overholder nogle minimumskrav.

2. At du i virkeligheden mener Single mode - dette er en runlevel hvor der ikke er startet noget netværk - diskspejlingssoftware og kun et minimum af daemons ... denne tilstatnd er til maintenance brug og kan normalt ikke bruges ti lat køre produktion i.