Avatar billede layer Nybegynder
26. januar 2003 - 22:03 Der er 12 kommentarer

Egen server til hjemmeside

Hvis jeg har en hjemmeside og ikke vil betale for et webhotel, hvad skal man så gøre?

Jeg Kan bestille et domæne men havd skal jeg gøre for at hoste min hjmmeside?
Avatar billede bentn Nybegynder
26. januar 2003 - 22:06 #1
Du kan også bruge www.dyndns.dk
Avatar billede skirkdk Nybegynder
26. januar 2003 - 22:06 #2
Det koster... MEGET mere i strøm end det koster at have et webhotel..
Avatar billede bentn Nybegynder
26. januar 2003 - 22:11 #3
Du kan spare at købe et domænenavn, ved bare brug dyndns.dk.
Er det ftp server od was?
med Serv-u kan du vel bare linke til den på din hjemmeside.- det koster ikke noget, andet programmet.
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. januar 2003 - 22:11 #4
Du kan købe et domain og DNS hos en udbyder som så peger domænet hen til din server se eks. www.dnsadmin.dk (brugernavn: erfaringer  / pass: 123456), så kan du selv lave div. ting i din DNS. Det samme tilbyder gratisdns.

Men alt efter hvor meget du skal bruge og hvor vigtig din mail/web er så koster en server i strøm mellem 7-1500 kr årligt der får du rimelig meget hotel.

Dertil koster det til at opdatere de nye patch og linie, men den har du jo nok alligevel og kan betragte den som "gratis".

Så alt ialt er løsningen dyr hvis ikke du skal hoste andre end jeres eget site.

N.B: ADSL er også mindre ustabilt mange gange (læs: ikke altid men til tider).
Avatar billede layer Nybegynder
26. januar 2003 - 22:12 #5
Jeg vil også have gameserver- en server til cs koster 700 kr om måneden!
Avatar billede layer Nybegynder
26. januar 2003 - 22:18 #6
Hvordan bruger man alt det skidt?
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. januar 2003 - 22:24 #7
En gameserver på en ADSL køre det godt med 10 brugere online? :) Men igen så koster strømen jo også mere end de 700 kr.

DNSen er den der styre dit domain, men der kan du få et firma til at lave det for dig, så skal du ikke tænke mere på det.
Avatar billede layer Nybegynder
26. januar 2003 - 22:32 #8
så meget koster strøm ikke...

512 Præsis skal jeg betale pr måned for det billigste og strømmen koster højst 1000kr om året har jeg regnet ud!
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. januar 2003 - 22:35 #9
Okey, men så siger vi det.. Nu er strøm jo ikke det billigste i DK - Men det er op til dig selv.
Avatar billede layer Nybegynder
26. januar 2003 - 22:37 #10
ja, men vi snakker ikke om strøm lige nu!
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. januar 2003 - 22:39 #11
Okey, men så undlad dog at kommentere det.. Men omkring hvad du skal gøre så er svaret køb extren DNS
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
06. februar 2003 - 00:26 #12
*