Avatar billede code_freak Nybegynder
05. februar 2003 - 01:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

regler for grafik DirectX

Jeg har valgt at bruge DirectX og forske i dens verden, og jeg har tænkt mig at udvikle mit gamle spil, som er et "tekstbaseret RPG masse multiplayer spil"
det vil jeg gerne gøre til Grafikbaseret, dog kun Amatørt agtigt, men dog stadig 3D, jeg kender dog ikke reglerne for hvordan man giver verdier og includere de forskællige data som jeg vil vise... som følgende:

Interface
-Infobar
-Bevægelige

Vil starte med det som jeg kalder "starten"

Hvor når jeg siger Infobar, så det den der er nede i bunden af skærmen nør man spiller, hvor man kan se sine info'er som exp, liv, osv...
Den skal jeg ikke bevæge sig, så hvordan man laver sdan en gad jeg godt vide...
Det bevægelige er så hvordan man laver et landskab, som vises, hvor der så puttet objecter og alt sådan noget ind...

Hved der er meget forlangt men hved ikke hvor jeg skal starte, kender dog godt C++, kender bare ikke en døjt til grafik i C++
Avatar billede jpk Nybegynder
05. februar 2003 - 08:35 #1
Altså, hvis du ikke kender noget som helst til grafik i c++, er det måske en lidt for stor mundfuld at starte med DirectX!
Du burde nok prøve at kigge på noget "almindelig" grafik, hvor du anvender Windows' standard funktioner.

Men hvis du vil kode DirectX, skal du bruge SDK'en. Den kan du hente fra Microsoft's website (ca. 250MB i fuld version). Den indeholder en masse eksempler og også nogle tutorials til at få dig igang...
Avatar billede code_freak Nybegynder
05. februar 2003 - 11:48 #2
okey har hentet den nu, den viser en hel del. har se den er delt op i hvilket sprog man bruger, i SDK9 versionen
Avatar billede jpk Nybegynder
05. februar 2003 - 11:52 #3
Ja, det er den også i tidligere versioner...

under \Samples\C++\Direct3D\Tutorials kan du finde et par simple tutorials så du kan få noget frem på skærmen...

Du skal dog lige være opmærksom på, at fra DX version 8.1 og frem, er Win95 ikke længere understøttet!
Avatar billede code_freak Nybegynder
05. februar 2003 - 11:55 #4
windows 95 skulle også være begrænset i hukommelse, og hvis jeg kommer til at overskride dens grænse vil det stadig ikke virke, så koldt kan jeg sige "gør ikke så meget" :)
Avatar billede code_freak Nybegynder
05. februar 2003 - 11:58 #5
høre visual C++ skulle være det bedste til grafik
Avatar billede jpk Nybegynder
05. februar 2003 - 11:58 #6
Hmm, alle operativsystemer er så vidt jeg ved begrænset i hukommelse..?
Avatar billede code_freak Nybegynder
05. februar 2003 - 12:00 #7
hved du hvor meget for hver system?
Avatar billede jpk Nybegynder
05. februar 2003 - 12:00 #8
Hvilket udviklingsmiljø der er bedst er i stor udstrænking en personlig holdning!
Jeg foretrækker dog også selv VC++...
Avatar billede jpk Nybegynder
05. februar 2003 - 12:02 #9
Begrænsningen i hukommelsen afhænger jo typisk af hvor meget RAM der er installeret og med et system som Windows, hvor meget virtuel memory der er tilgængelig!
Avatar billede code_freak Nybegynder
05. februar 2003 - 12:03 #10
okey har det også orginalt -> som man næsten skal begynde at sige hved alting for ikke at blive set for at være en "gal downloader af kazaa"
Avatar billede code_freak Nybegynder
05. februar 2003 - 12:05 #11
Hvad godt med den fysise grænse, men hvad med hvor meget windows'en kan klare... hvor meget er de programmeret til at klare?
Avatar billede jpk Nybegynder
05. februar 2003 - 12:30 #12
Det varierer jo også en del, endda mellem forskellige udgaver af samme operativsystem (Professional/Server osv.).
Du kan sikkert finde de præcise tal på MS' website.
Det bør du dog nok ikke bekymre dig om, Windows kan klare mere end du skal bruge...
Avatar billede zerohero Nybegynder
05. februar 2003 - 14:47 #13
Hvis det er 3D du vil programmere er der er anden mulighed, nemlig, OpenGL. Personlig kender jeg ikke meget til DirectX, saa jeg kan egentlig ikke fortaelle dig hvad den store forskel er mellem OpenGL og Direct3D, udover at jeg har ladet mig fortaelle at OpenGL er hurtigere og langt mere udbredt end Direct3D. Desuden er OpenGL ikke platform baseret, hvilket kan have store fordele i sig selv, men i dit tilfaelde er det nok meget irrellevant! Her er link til en perfekt side omkring OpenGL : http://nehe.gamedev.net/
Avatar billede jpk Nybegynder
05. februar 2003 - 14:56 #14
Ja, nu skal man jo ikke altid tro på hvad man hører...
Personligt tror jeg hverken på den med hastigheden eller udbredelsen!

http://gamedev.net/ findes der iøvrigt også masser af gode DirectX resourcer...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester