Avatar billede osaka_san Nybegynder
12. februar 2003 - 15:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Metatag keyword generator

Daws i stuen.

Jeg er på jagt efter sourcecode eksempel, komplet freeware kilde eller lignende på en funktion der kan tage en streng som input med html kode, strippe diverse overflødige elementer og tegn fra og sortere resten af orderne ud fra antallet af gange de optrøder i teksten. Samt fjerne eventuelle ord ud fra en stopords liste

Med andre ord kilden til en såkaldt frekvensanalysering. Der skal bruges til at generere unikke keywords til meta indholdet af mange sider hvor manuelt arbejde ikke lige er overkommeligt.

Links, eksempler, fuld kildekode, ideer og lignende er yderst velkomne!

Med venlig hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. februar 2003 - 15:40 #1
Her er et eksempel

http://www.joyzone.dk/sw698.asp

Jeg tror ikke du får sourcekode nogen steder. jeg er selv meget på den slags sites og har aldrig set koden til rådighed. Du kunne jo skrive til Mikkel Demib Svendsen på Joyzone og spørge ham om du må få hans kode
Avatar billede osaka_san Nybegynder
12. februar 2003 - 15:48 #2
Hejsa Bufferzone.

Jeg har kigget lidt på Mikkels generator tingest, men det er ikke helt det jeg leder efter - primært fordi hans er asp (classic) baseret.

Jeg snakker en gang imellem med DeMib i forbindelse med arbejde, så det er ikke så meget den konceptuelle del jeg er på jagt efter, men mere den tekniske implementering vha c#.

Hvad der undrer mig lidt er at, som du selv nævnet, ikke lige er noget man finder i diverse script arkiver og ligende, da man skulle tro en funktion som denne kunne være yderst interessant at dele med offentligheden for at få nogle sites med lidt mere præcise keywords end de sædvanlige hvor de samme keywords går igen og igen.

Nå jeg lader lige spørgsmålet hænge lidt endnu :) Tak for tippet anyway!
Avatar billede alrua Nybegynder
12. februar 2003 - 16:38 #3
jeg bliver her nødt til at spørge hvad i alverden du skal med meta keyword tagget? det bliver alligevel ignoreret af alle de store søgemaskiner og er i og for sige mere eller mindre ubrugeligt.
Se http://searchenginewatch.com/webmasters/meta.html for detaljer og http://searchenginewatch.com/webmasters/features.html#keysupport for en oversigt over hvilke søgemaskiner der understøtter det :)

-Alrua
Avatar billede osaka_san Nybegynder
12. februar 2003 - 16:46 #4
alrua> Ud over ganske normal god praktisk ved at have en række keywords der beskriver siden i tilfælde af at søgemaskinerne der ændre deres algoritme fra måned til måned beslutter sig for at tage det med på et tidspunkt, så er det også ganske brugbart når man laver lokale søgemaskiner og selv indexerer. ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. februar 2003 - 18:40 #5
En anden indgangsvinkel kunne være Brett Tabke på webmasterworld, han ved meget om SEO og kender de fleste i branchen. Han kune måske hjælpe dig med at finde noget kode eller pege på en person der havde lavet noget sådan, hvis ikke han selv har lavet noget. Han kan mange ting, den gode Brett.
Du kunne e.v.t. oprette en profil på WMW og så kontakte ham via Stickymail (WMW interne mailsystem)
Avatar billede voirsous Nybegynder
27. juni 2005 - 16:21 #6
Selvom dette spørgsmål tudse gammelt prøver jeg alligevel, jeg er selv igang med en class i PHP som kan hente de vigtigste ord ud fra en txt. Dertil mangler jeg en txt fil over danske biord, udsagsnord, tillægsord. Er der en som har sådan en liggende?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. juni 2005 - 17:29 #7
voirsous>Prøv at kikke på nedennævnte artikel, her kan du læse hvordan søgemaskiner teoretisk text indexisere

http://www.eksperten.dk/artikler/261
Avatar billede osaka_san Nybegynder
27. juni 2005 - 17:43 #8
Oldtusse gammelt spørgsmål, der ikke er relevant længere, som jeg da vist hellere må få lukket :)