Avatar billede getaway Nybegynder
19. februar 2003 - 02:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Apache-PHP querystring problem

Hej derude!

Jeg har lile installeret Apache og PHP paa min lille computer, bare for at goere min kodning lidt nemmere.
Det virker ellers fint, bortset fra at jeg ikke kan traekke en querystring med $navn. Hvis i forstaar?
Altsaa, jeg har en side der kigger i en querystring efter hvilken side der skal includes, og en url kunne see saadan her ud http://127.0.0.1/main.php?page=me, og naar jeg proever at traekke vaerdien af page ud med $page er den bare tom?
Jeg tror at det er en fejl i mine settings, men kan ikke lige finde ud af hvor...?

Er der nogle der kan hjaelpe?

-Rune
Avatar billede thomasledet Nybegynder
19. februar 2003 - 03:00 #1
ja, det der er galt, er at register_globals er sat til off i din php.ini... og lad den da endelig blive ved med at være det...

at få php til automatisk at sætte globale variable er ikke smart... du burde i stedet tilgå dine variable anderledes

læs her: http://borderworlds.dk/writings/why_php_is_broken.html

for at kunne få værdien af http://127.0.0.1/main.php?page=me skal du blot i stedet for at bruge $page så bruge

$_GET['page'];

du kan eventuelt

$page = $_GET['page'];

og så har du $page som du plejer...

for parametre, der bliver sendt ved hjælp af POST-metoden kan bruges

$_POST['page']; # (page er et eksempel her)
Avatar billede getaway Nybegynder
19. februar 2003 - 23:47 #2
Okay...
Hvorfor er det daarligt at have automatisk globale variabler?
Avatar billede getaway Nybegynder
19. februar 2003 - 23:48 #3
Hmm... kigger lige paa linket ;)
Avatar billede getaway Nybegynder
19. februar 2003 - 23:51 #4
Naa, kiggede paa linket, men kan ikke forstaa hvorfor han er imod register_globals...?
Har tjekket det, og det virker... tak for hjaelpen!
Avatar billede getaway Nybegynder
21. februar 2003 - 00:14 #5
Kan du hjaelpe?