Avatar billede thomasmx Nybegynder
13. marts 2003 - 12:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Cliche.dk - udgående post timeout i outlook express

Jeg har (desværre) cliche.dk som domæneudbyder. Jeg har oprettet ti email konti på mit domæne som jeg gerne vil bruge fra forskellige PCér på forskellige netværk. (Fx internetudbyder: Stofanet og Sectornet)

Mit problem er at Cliche har installeret en ny mailserver som forhindre mig i at sende mails.

De skriver på deres hjemmeside:
[...]Grundet enkelte postprogrammers problemer ved at vores mailserver indtil nu har krævet kodegodkendelse ved udgående post, er dette nu slået fra. For stadig at opretholde sikkerheden omkring email/spam, skal du checke mail samtidig med at du sender. [...]

Det betyder at man skal altid hente post FØR man sender, ellers får man timeout. Og netop outlook express sender altid mails inden at det hente post hjem – hvilket skaber timeouts

Jeg har skrevet til CLICHE om problemet - som ikke har andre løsninger end at bruge min internetudbyders smtp-server til udgående! Dette er ikke en løsning da jeg skifter mellem internetudbydere.

Hvordan kan jeg omgå dette problem?

Venlig hilsen
Thomas MX

(ps. hold jer fra Cliche.dk)
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. marts 2003 - 12:44 #1
Du kan prøve at sætte kryds i boksen "Serveren til udgående post kræver godkendelse" og sørge for at der er markering i "Brug samme indstillinger som serveren til indgående post" - det har virket hos mig før, ved lignende problemer (dog ikke hos Cliche)
Avatar billede thomasmx Nybegynder
13. marts 2003 - 12:58 #2
Tak for forslaget, men det hjælper heller ikke.

Cliche er skruet sådan sammen at det kun giver mulighed for at sende post hvis man sekundet tidligere har fået godkendelse til at hente post.

En separat godkendelse for at sende kan ikke opnås.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
13. marts 2003 - 16:21 #3
man kan i outlook, sætte til at hente post før man sender...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
13. marts 2003 - 16:21 #4
men ved ikke lige hvor...
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. marts 2003 - 16:27 #5
I Outlook 2002 er det under Funktioner > E-Mail-Konti > Rediger eksisterende... > Rediger > Flere indstillinger > Server til udgående post.
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. marts 2003 - 16:29 #6
...Outlook Express 6 har dog tilsyneladende ikke den funktion...
Avatar billede d-hosting Nybegynder
14. marts 2003 - 09:22 #7
kan du ikke bare hente post før du trykker på din send i den mail du skal til at sende?

Vil dog lige sige at jeg tror at de fleste har pop before smtp slået til, på deres mailserver, p.g.a sikkerhed
Avatar billede tomsommer Juniormester
17. marts 2003 - 08:38 #8
Det virker fint i Outlook Express 6, du _skal_ bare POP before SMTP
Avatar billede thomasmx Nybegynder
17. marts 2003 - 10:28 #9
Jeg fandt ud af at det i princippet er umuligt med Outlook Express. Dog kan man lave et workaround...

"The way out of the loop in Outlook Express is to go to Tools, then to Send and Receive, then to Receive All.  This will tell Outlook to receive mail for your account.  Once the receive cycle has completed you can then hit "Send and Receive" to send your message."

Jeg tror dog at løsningen i den lange ende bliver en opgradering af mailprg. eller indspilning af en macro.  Tak for besvarelserne.
Avatar billede tomsommer Juniormester
17. marts 2003 - 10:44 #10
Jeg ved at 40tude Dialog kan bruge POP before SMTP, hvis det hjælper