Avatar billede runes Nybegynder
17. april 2003 - 21:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Åndssvagt popup program!

For et stykke tid siden kom jeg ved en fejl til hente et eller andet åndssvagt program så min startside efter at jeg starter min computer er en side der hedder www.tjem.dk, derudover kommer der også en irriterende menubar i bunden af min browser som man heldigvis kan lukke igen, men da jeg har en forholdsvis gammel computer tager det alligevel et stykke tid at åbne den menubar. Jeg har prøvet at se om man kan fjerne programmet i tilføj/fjern progammer under kontrolpanel, men der var ikke noget der. ER der nogen der har en idé om hvordan jeg fjerner det lorte program ?
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
17. april 2003 - 21:57 #1
Prøv at søge efter programmet på din computer og slet mappen (hvis der dukker en op). Og hvis du kan finde ud af Regedit så kan det være der også ligger noget der.
Avatar billede superanden Nybegynder
17. april 2003 - 21:57 #2
Hmm hvis du ikke har lavet nogen større ændringer så prøv at lave en gendannelse af dit win fra den dato før du installeret det
Avatar billede runes Nybegynder
17. april 2003 - 22:09 #3
Programmet gør at selvom at jeg har valgt en bestemt startside så skifter den til den anden side. Så det må være et program der gør at den ændrer internetinstillingerne hver gang jeg starter min computer!
Avatar billede tobiashej Nybegynder
17. april 2003 - 22:44 #4
prøv at søge efter den med skjulte filer og se så hvad den siger til det
Avatar billede halifax Nybegynder
18. april 2003 - 00:25 #5
Prøv at hente programmet Start Control Panel - gratis - fra
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

Programmet viser, hvad der starter op sammen med Windows og som typisk startes op fra
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

i reg.databasen.
Markér det suspekte program og vælg Delete - se screenshot - for at fjerne det fra opstart sammen med Windows. Det skulle gerne hindre, at programmet starter op og laver de irriterende ændringer.
Det skulle også give et fingerpeg om, hvad programmet hedder og hvor det ligger på din pc, så du efterfølgende kan finde det og slette filen/filerne fra din harddisk.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. april 2003 - 10:49 #6
Prøv at gå ind på www.spywarefri.dk, og få tjekket din PC for spyware og diverse skidt.
Tjek også her:
http://www.doxdesk.com/
Avatar billede fromsej Praktikant
18. april 2003 - 10:57 #7
Avatar billede fromsej Praktikant
18. april 2003 - 10:58 #8
Den menubar, hvad hedder den helt præcist?
wwX.them.dk virker ikke, så jeg kan ikke se noget den vej rundt.
Avatar billede dana Nybegynder
18. april 2003 - 21:57 #9
Slet Cookies og Temporære Internet filer. Den side der dukker op er da død nu, er den ikke? Den er på min PC.
Avatar billede dana Nybegynder
18. april 2003 - 21:58 #10
Prøv dette vidunder af et pop-up killer program. Det forhindrer sådanne problemer som du har nu.
Avatar billede dana Nybegynder
18. april 2003 - 21:59 #11
Ooopps...glemte lige URL'en, sorry....

http://www.bysoft.se/sureshot/stopthepop/