Avatar billede perhaps Nybegynder
26. april 2003 - 11:24 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Spywarefri.dk søger hjælp!

Spywarefri.dk er blevet en sucses lang over hvad vi havde forventet. Vi er 4 mand på siden, som alle ved en masse om IT-sikkerhed og specielt spyware.

MEN!! Vi ved meget lidt om design og nu vil vi gerne have et forum på siden. Det skal være nemt at vedligeholde og selvfølgelig se pænt ud. Kender nogen et standardforum der er pænt eller er der én som kan lave et forum for os? Eller har en god idé? Vort arbejde er pengeløst. Vi laver alt arbejde gratis, da vi glæder os over at kunne hjælpe, derfor kan vi ikke betale noget, men dit navn blandt vore medarbejdere vil vi da gerne tilføje som en tak. Alle er lige vigtige for en god side og især en god designer.

Vi benytter os meget af skrifttypen Verdana 8pkt til længere artikler mm. Det er en lille font, og man kan godt blive træt af at læse en længere smøre. Hvad gør vi? Hvilken font er bedre til formålet? Må helst ikke være større. Er fonttyper med "fødder" nemmere at læse?

Vi vil selvfølgelig gerne ha' at siden ser prof. ud, så hvis du synes der er noget som virker lidt amatøragtig så kom frem og fortæl det. Vi har som sagt meget viden om sikkerhed men intet om design, så vi vil med kyshånd modtage din viden. Burde designet laves helt om??

Urlen er http://www.spywarefri.dk

Kommer tilbage hertil lidt senere da jeg lige har andre opgaver. På forhånd tak! Perhaps
Avatar billede donwang Nybegynder
26. april 2003 - 11:31 #1
I må da gerne købe dette billigt: http://www.simplesolutions.dk/mauls/
Jeg kan godt lave så der kommer undermenuer ud under linksne i menuen....
Avatar billede tommyv Nybegynder
26. april 2003 - 11:50 #2
www.phpBB.com kan klart anbefales som et forum. Og det kan tilpasses helt som man vil have det.
Avatar billede donwang Nybegynder
26. april 2003 - 11:53 #3
I kunne også bruge PostNuke og xforum med fordel...
Avatar billede askeb Nybegynder
26. april 2003 - 14:53 #4
syns i skal spørge om der ikke er nogen der vil lave et design til jer...det er jo en god side at ha i sin portfolio samtidig med at i får en mere prof. side...
Der er lavet undersøgelser på at folk med læsevanskeligheder har MEGET nemmere ved at læse fonter med fødder. Det er bare grimt og alle webdesignere vil sikkert fraråde det. Det vil jeg også gøre men tag at sæt str. 1-2 px op...
Avatar billede askeb Nybegynder
26. april 2003 - 14:58 #5
jeres "Link til Spywarefri" er jo fedt...hvorfor bruger i ikke det i designet?
Avatar billede melao Nybegynder
26. april 2003 - 18:41 #6
ang. om det er grimt / ikke grimt med fødder på tekst.
Personligt syntes jeg ikke at http://www.webstandards.org/ vil blive flottere hvis de skrev med en sans-serif font. Syntes det ser pænt ud nu :)
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. april 2003 - 11:03 #7
Der er nok ikke noget rigtig nyt i de ovenstående indlæg.

donwang> Vi har ingen penge til at købe for. Domæne og hotel var dyrt nok. PostNuke og xforum kender vi af omtale, men jeg ved ikke om det bliver for svært. Der er flere som skal kunne gå ind og redigere.

tommyv> phpBB, jo. Det ser flot ud. Kender blot ikke meget til php pt.

askeb> Ja men vi håber da at der er nogen som vil lave et prof.design til os og som vi selv kan redigere. Vort besøgstal formelig eksploderer i øjeblikket.

melao> Hvad angår skrift bliver vi så ved det vi har foreløbig.

Håber på lidt flere indlæg. Synes ikke rigtig vi er kommet videre.
Avatar billede melao Nybegynder
27. april 2003 - 11:34 #8
Hvad angår skrift bliver vi så ved det vi har foreløbig.
det er et spm ? Eller er der bare byttet et par ord rundt?
Avatar billede cdc Novice
27. april 2003 - 12:05 #9
Er det design i er ude efter, eller er det en hel pakke med forum kode osv
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. april 2003 - 12:54 #10
melao> Vi beholder skriften som den er nu.

cdc> Det er mest design (eller template kaldes det vist nok) som vi så kan bygge videre på, så får vi vel nok et forum koblet på. Har lige set at vi kan få et forum hos Hosted Stuff. Men som designet er nu er det jo ikke så professionelt, synes vi. (Eller det er det måske alligevel?) Det er så meningen at vi vil bruge sommerferien til at lave designet om. Det er vigtigt at der kan være meget på siderne. Men vi har brug for hjælp til det med design. Nogle af siderne skal senere oversættes til tysk og engelsk, men på det område har vi kvalificeret arbejdskraft.
Avatar billede li2 Nybegynder
28. april 2003 - 00:42 #11
jeg vil da gerne tilbyde min hjælp da jeg har brug for så meget efaring som muligt da jeg er ved at tage en uddannelse som mediegrafiker http://www.angelfire.com/alt/nova01/casper1.rar der kan i se en model af det ips i skal trykke på den der hedder index
Avatar billede perhaps Nybegynder
28. april 2003 - 08:36 #12
Hej li2. Jeg downloade den rar fil, men hvilket program åbner man en rar-fil med.
Avatar billede li2 Nybegynder
28. april 2003 - 09:49 #13
du åbner rar i winrar hvilket du kan downloade her http://www.rarlab.com/rar/wrar300.exe
Avatar billede perhaps Nybegynder
28. april 2003 - 11:10 #14
Skal på kursus idag og imorgen. Kigger videre på onsdag. I må gerne komme med flere indlæg.
Avatar billede perhaps Nybegynder
25. maj 2003 - 20:53 #15
Resultatet blev at vi får et pænt design, som vi får lidt hjælp til, men som vi sagtens kan udbygge selv. Tak til alle som viste interesse.