Avatar billede m88m Nybegynder
18. juni 2003 - 12:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Thumbnails hjælp!!

Jeg bruger et html WYSIWYG editor program (Netscape Composer).
Jeg skal lave en hjemmeside for en bilforhandler, og vil gerne lave billederne til Thumbnails. Er der nogen der gider skære ud i pap hvad man gør? kan ikke helt finde ud af det:-(

Martin
Avatar billede overchord Nybegynder
18. juni 2003 - 12:43 #1
thumbnails er vel bare mindre versioner af billederne som indehodler et link enten til en ny side eller en stoerre version af billedet.
Saa du skal have genereret en raekke thumbnails af de billeder der skal vaere paa sitet for at reducerer laoad-tiden paa siden. Brug evt ACDsee til at lave thumbnails.
For hvert thumbnail skal du saa bare have lagt et link paa....
Avatar billede m88m Nybegynder
18. juni 2003 - 12:55 #2
Nå ok!!!!
Saa du skal have genereret en raekke thumbnails af de billeder der skal vaere paa sitet ??????
Med ordet genereret mener du så lave dem mindre?
Kan jeg ikke bare bruge mit eget biledebehandlingsprogram til at lave dem mindre??
Avatar billede _michael_ Nybegynder
18. juni 2003 - 13:28 #3
Jo... Du kan bare bruge dit eget billedbehandlingsprogram til at lave en version af billederne, der er mindre. Det er det, der hedder thumbnails, som overchord skriver. :o)