Avatar billede m88m Nybegynder
18. juni 2003 - 13:41 Der er 4 kommentarer

Mapper og thumbnails

Jeg skal til at lave nogle thumbnails. Hvem har et forslag til hvordan jeg lettest holder styr på mine billeder jeg skal oploade.??
Jeg skal vel gemme dem alle sammen i EN mappe. Og evt. kalde dem 1.jpg, 2.jpg osv.????
Kan man opliae hele mappen på en gang med billederne i på en gang? Eller skal man oploade mappen først og så derefter et illede ad gangen????

Sorry det ikke giver så mange point, men jeg har desværre ikke flere.....snøft.snøft..:-(((

Håber der er en venlig sjæl der alligevel gider svare
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2003 - 13:53 #1
Jeg vil foreslå at dine billeder når de uploades omdøbes, og at der smides et timestamp eller lign. foran navnet, så de altdi har et unikt navn.

Og du kan ikke uploade hele mapper ad gangen, hvis du tænker i PHP eller ASP.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
18. juni 2003 - 14:09 #3
Man kan da sagtens oploade en hel mappe af gangen med ftp.
Den nemmeste måde at holde styr på billeder og deres tilhørende thumbnails er bare at oprette en mappe, der hedder thumbs (eller lign.) - og så ellers kalde thumbnail-billederne det samme som de oprindelige billeder.

/Michael
Avatar billede m88m Nybegynder
18. juni 2003 - 14:37 #4
Ok!!! Tak for svaret alle sammen:-)