Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
22. juni 2003 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Webspeed og Speedstream 2601

Jeg kan ikke få min Speedstream 2601 router til at virke med mit nye Webspeed. Er der nogen der kender den helt præcise fremgangs måde / opsætning på router så det kommer til at virke helt korrekt.
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. juni 2003 - 15:22 #1
Du skal bruge et krydset kabel fra routen "LAN" til en switch, eller direkte i et netkort. Et Straight kabel fra "WAN" til modemet.

Så går du herind !
http://192.168.1.1 (standard, hvis ikke ændret) Gå så i WAN

Nu kender jeg ikke lige Webspeed produktet men hvis du har user//pass du skal bruge for at være online, så skal du vælge PPPOE og så trykke konfigurer, og så udfylde felterne herinde.

Hvis ikke du skal bruge user//pass skal du vælge direkte forbindelse.

Derefter går du i LAN og kontrollere at DHCP er slået til, og at der er angivet nogle DNS adresser nedenfor i felterne.

DNS: 193.162.153.164 og 194.239.134.82
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. juni 2003 - 15:22 #2
svar.
Avatar billede michael2690 Nybegynder
22. juni 2003 - 16:13 #3
jeg havde samme problem. Du skal ringe ind til webspeed's kundeservice og sige at du ikke kan få din router til at virke med din webspeed.... så får de fat i nogle teknikkere der ordner problemet for dig. har selv gjort det. Det er vist noget de gør med vilje for at man skal købe deres Routere produkter.
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
22. juni 2003 - 18:04 #4
zyphon>> Det virker ikke..
Jeg hælder mere til michael2690´s teori om at de er nogle KORRUPTE SVIN..
Jeg har haft ringet til kundeservice et par gange, nogen gange får man besked om at de ikke "kan" hjælpe da det ikke er deres router man har købt(til vildt overpris. Andre gange nulstiller MAC adressen som er registreret hos dem, men det hjælper hellere ikke.
michael2690>> kan du huske hvad de gjorde for at hjælpe dig og hvilken router har du?
Avatar billede michael2690 Nybegynder
26. juni 2003 - 09:48 #5
jammen jeg var så smart at købe den samme router, som de reklamere for bare et andet sted. jeg tror jeg gav 700 kr. for den. den koster vel nok 1200 kr hos oncable. så ringede jeg der ind og sagde jeg havde købt en prestige... router, den som de reklamerede med på deres hjemmesid bla bla. og så fik jeg det til at virke. Hvis jeg var dig ville jeg nok ringe der ind og sige at du har købt den router de reklamere med på deres hjemmeside, og at den ikke virke sammen med dit webspeed modem. jeg tror ikke at de kan se hvilken router du har. så det er en mulighed.