Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
24. juni 2003 - 05:58 Der er 22 kommentarer

Speedstream 2601, Webspeed, Emule

Kan nogle hjælpe mig med at sætte routeren ordenligt op så jeg kan kører programmer som edonkey/emule uden at få lavt id. Det ville være rart med et helt korrekt svar fra en som kender til den Speedstream router.-
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
24. juni 2003 - 06:26 #1
tildel ip-adresse

du skal være bruger på de steder du skriver her

/rene/
Avatar billede pnr Nybegynder
24. juni 2003 - 06:56 #2
Du skal "NAT" de porte du vil bruge til den ip hvor programmerne bruges
Avatar billede pnr Nybegynder
24. juni 2003 - 06:57 #3
Avatar billede mr.fun Nybegynder
24. juni 2003 - 16:03 #4
Hej igen zyxes_nolight

her er lige en lille vejledning i forwardning af porte

først åbner du en IE og går på 192.168.1.1 (eller den ipadr som routeren har)
her vælger du i venstre side advanceret konfiguration
herinde vælger du specielle internet applikationer.
her skal du så udfylde det skema nederst med navn på tjensten dc++ f.eks.
derefter skal du sætte markering i til, og vælge tcp i de 2 menu'er, og derefter skrive de relevante porte i de tilhørende felter til sidst trykker du tilføj og så skulle det være det. jeg har et forslag mere hvis det ikke hjælper
men skriv lige her hvis der stadig er problemer.
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
24. juni 2003 - 21:05 #5
mr.fun>> har stadig lavt id, brugte følgende ling : http://www.dsl-faq.dk/program/eDonkey.asp Det må gøre det du har beskrevet!?
Hvad var det andet forslag?????????
Avatar billede pnr Nybegynder
24. juni 2003 - 21:09 #6
Har du åbnet alle porte

4662 TCP
4672 UDP
4661 TCP
4665 UDP
4711 TCP
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
24. juni 2003 - 21:29 #7
Jeg faldt over dette i et forum............:
Dette er en vejledning i speedstream routeren:
I din browser skriver du 192.168.1.1
Herefter vælger du det punkt der hedder avanceret konfiguration.
Her vælger du Avanceret NAPT server konfiguration.
I navn skriver du for eksempel edonkey1 i den første
I ip adresse vælger du den ip, som dit lan har tildelt din maskine (typisk 192.168.1.*)Stjernen er det nr. der kan variere.
I protokol vælger du tcp
Intern og ekstern port vælger du 4661.
Vælg herefter tilføj.
Så vælger du et nyt navn for eksempel edonkey2 vælger de samme indstillinger bortset fra, at intern og ekstern port nr. nu skal være 4662...........

Men hvordan sikre at routeren giver mig den ip jeg har skrevet setup'en???
Skal Jeg så ind og definere fast ip i netværks indstillinger? på computeren
Avatar billede pnr Nybegynder
24. juni 2003 - 21:32 #8
Ja du bør bruge statisk ip. Men den til deler som regle fra en ende af så du vil sansynligvis altid have den samme ip selvom du køre DHCP, vi du kun har en maskinen på dit netværk
Avatar billede mr.fun Nybegynder
24. juni 2003 - 22:23 #9
det var den anden ting som du skrev, ok ja indtast en ip på dit net kort og brug den i routeren, f.eks 192.168.1.5 den ligger lige under det routeren tildeler så der bliver ikke konflikt på netværket
Avatar billede mr.fun Nybegynder
24. juni 2003 - 22:26 #10
i sidste fald kan du slå hotsmapping/Nat til og vælge din ip adresse, dette er dog ikke anbefalsesværdigt hvis du har en forbindelse der over stiger 512/512, så kan du nem lige resikere at den skære din forbindelse ned til 512.

Det er de muligheder der ligger i routeren. hjælper det ikke skal du resette den og prøve forfra. den kaqn nemlig godt være lidt genstridig, skulle resette min 3 gange inden den ville acceptere konfigurationen. og resette den vha. dip switches. så den var helt tdc std opsætning.
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
25. juni 2003 - 17:13 #11
hmm, Slå Host Mapping/NAT til. Er slået til men ikke til den ip jeg har : 192.168.1.2.. Men burde den helt være slået fra?? Jeg får lavt id hvis jeg bruger 192.168.1.5... Den skal vist være 6...
Men nu er det altså sådan at der er flere pc der gerne vil benytte emule/edonkey på mit nætværk men jeg kan kun angive en ip der får tildelt de pågældene porte!?
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
25. juni 2003 - 22:20 #12
Jeg har smadret min router..
hehe
Ja jeg blev sgu' lidt gal i skralden over det billige pis. Så det er vel på tide at lukke spørgsmålet. Nogen der kan anbefale en GOD router???
Avatar billede mr.fun Nybegynder
25. juni 2003 - 23:09 #13
yep Cisco 806, det er en glimrende router, jeg skal nok lave et en configuration til den hvis du køber en :)

men der udover en linksys er ok, de er jo også lige opkøbt af cisco :)
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
27. juni 2003 - 19:51 #14
Hvad med denne her :
  D-Link DI-604
Type: Router w. DHCP Server
4-port Switch
Speed: 10/100Mbit
Interface: 4 port RJ45/ Switch
Standard: 10/100BaseTX
Warranty: 2 Years
Producent varekode: DI-604
395,- Kan jeg få den for på edbpriser m. indb. switch så slipper jeg for nogle kabler... Det er vel værd at tage med
Avatar billede mr.fun Nybegynder
27. juni 2003 - 20:57 #15
Det er et ganske udemærket køb, jeg kender flere der bruger den og den er fin til almindelige netværk, men vær opmærksom på den kan skabe problemer hvis du lave en offentlig CS-server bag den, eller hvis der er for mange der bruger kazaa, emule eller lignende bag den, hold dig til 2 eller fere DL og UL. så køre den helt upåklageligt. grunden til den er dårlig hvis man lave nogle af disse ting er at den kan ikke håndtere så mange sessioner som de tinge skaber og den kan risikere at skulle resettes hvis den går ned.
Avatar billede mr.fun Nybegynder
27. juni 2003 - 20:59 #16
men igen, man får hvad man betaler for, det er klart at en cisco 806 til en 5000 til 6000kr er bedre. :), med linksys en er der nogle problemer med at være på samme server 2 mand bag den. så alle routere har skavanker. det er bare med at finde en der ikke ramme det du skal bruge
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
27. juni 2003 - 21:41 #17
Jeg skal bare bruge den til at få 3-4 pc'er på nettet og der skal bare være hul så der kan komme fart på, hvis du forstår? Kan man ikke bare åbne helt op for skidet så der ikke er alt det med de (lorte) porte. "hehe det rimer ;o)"
Så der er fuld forbindelse til alle pc'er. Så kan de "jeg" selv sørge for en software firewall. Kan den D-link det?
Avatar billede mr.fun Nybegynder
27. juni 2003 - 23:44 #18
Nope det kan den ikke, den kan kun klar 1 PC i den type forbindelse.
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
28. juni 2003 - 19:57 #19
Er der egentlig nogen der kan det????
Avatar billede mr.fun Nybegynder
28. juni 2003 - 23:10 #20
det med flere DMZ zoner, kender jeg ikke til nogen der kan klare mere end 2, men jeg ahr hørt nogen snakke om at netgear har en der skulle kunne, har dog aldrig arbejdet med den.
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
29. juni 2003 - 14:37 #21
Hmm, kan den så klare at åbne for to?
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
30. juni 2003 - 20:47 #22
Jeg lukker ned for spørgsmålet da det ikke længere er aktuelt.