Avatar billede barbar_bar Nybegynder
27. juli 2003 - 19:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

bøvl med sikkerheden.

Jeg har gennem TDC ofret 199 på Norton's internet security. Firewall'en kører helt perfekt, imens antivirusen opfører sig lidt underligt. For det meste vil den ikke aktiveres ved opstart, og prøver jeg at "tvinge" den melder den fejl i linie 887. Prøver jeg at gendanne standarder i "indstillinger" melder den om fejl i linie 25.
Nogle gange starter den dog fint op ( 3 ud af 100 )
Jeg har fulgt alle forslag på symantec's sider og sågar fjernet / opgraderet explorer / erstattet med Netscape..  Intet hjælper...
Er der nogen der ved, hvad jeg har overset her??
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. juli 2003 - 20:21 #1
Først ville jeg onlienscanne hos f.eks http://www.pandasoftware.com/activescan/
Det ville jeg gøre fordi dit AV opfører sig mærkeligt, får man en virus, er virussens fornemeste opgave som start at deaktiver AV.
Prøv dette og vend så tilbage med svar
Avatar billede barbar_bar Nybegynder
27. juli 2003 - 20:47 #2
jeg har prøvet at online-scanne hos een af de andre.. Pandaen kan ikke håndtere netscape, så der har vi et problem...  Forrige gang min maskine kørte idag, var norton oppe, og ved den lejlighed lavede jeg en systemscan...  Ingen virus..
Jeg har haft problemet siden jeg oprettede maskinen..  / ny hd, nyt alt...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. juli 2003 - 23:28 #3
Så vil jeg foreslå dig en total afinstallering af Norton og derefter geninstallere.

Gå i tilføj/fjern programmer og fjern alt Norton
Det er desværre ikke alt der bliver fjernet på denne måde, så derfor må du ud manuelt at fjerne rester, for eller kan du ikke geninstallere en fejlfri ny Norton.

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Gå i Rediger
Under søg skriv: Norton
Klik på find næste
Delete den nøgle den finder
Find næste - du kan bare trykke på f3 tasten så finder den selv næste
Delete
f3
Delete
Bliv ved til den ikke finder flere nøgler, mapper og andet med Norton.

Genstart
Installer nu Norton igen og så skulle du gerne få alt med. Vi ser desværre tit at der går noget galt under installationen af Norton, men i anden omgang skulle det lykkedes for dig hvis du følger ovenstående recept.

Nu skriver du at du har haft problemer siden du oprettede maskinen. Er det kun Norton problemer du har haft, eller er der også andre problemer? Den kan jo være en defekt hardware som lave kuk i det, også selvom det er nyt det hele.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
29. juli 2006 - 02:22 #4
Hej barbar bar

Takker for point :-)