Avatar billede oasen Nybegynder
01. august 2003 - 05:00 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Skal nummerplader sløres ved visning på www?

Jeg ynder at tage billeder af forskellige biler, jeg finder lækre og dernæst fremvise dem på nettet. Spørgsmålet er, om jeg er forpligtet til at sløre nummerpladerne på disse biler. Hvilke konsekvenser kan det få, hvis jeg ikke gør det?
Avatar billede bredker Nybegynder
01. august 2003 - 06:40 #1
det behøver du ikke
det vil dog være en god ide hvis billedet er taget i forbindelse med en ulykke eller lignende , mest af hensyn til de involverede ,
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2003 - 08:55 #2
Jeg ved ikke om du skal. Formentlig ikke hvis billederne er taget hvor
bilen befinder sig på et offentligt sted.

Men jeg synes at du skulle gøre det. Dit lille bidrag til privat
livets fred.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
01. august 2003 - 08:59 #3
Man kan jo også antage at der holder en Feeeed Mercedes på en poarkeringsplads, og du syntes at Hr hansens Mercedes er ret fed, han har fortalt sin kone at han er i Hanstholm og du tager et billede af hans bil i løgstør, Hr hansen har et forklarings problem udelukkende pga at du har taget et billede af han bil

Håber du kan se problematikken

MC
Avatar billede trashmus Nybegynder
01. august 2003 - 11:11 #4
Hvis du har det på skrift af du godt må bruge det billed så er der ikke nogen problemer ellers synes jeg du skal sløre den.
Avatar billede oasen Nybegynder
01. august 2003 - 13:42 #5
Okay, men der må der være nogle klare regler omkring dette. Noget dokumentation?
Avatar billede oasen Nybegynder
05. august 2003 - 17:03 #7
Tak