Avatar billede airplay Praktikant
13. august 2003 - 20:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Partner/kapital til etablering af musikportal

Kære Eksperter
Jeg har gennem flere år arbejdet på at udvikle konceptet og forretningsmodellen for den ultimative musikportal.
Jeg står nu med et færdigt idegrundlag og forretningsplan,
der vil placere portalen blandt de bedst besøgte web-sites
i Danmark og på sigt i Skandinavien.
Problemet er blot at internet per definition har et dårligt ry blandt traditionelle investorer og banker, så jeg søger kontakt til en potentiel investor der brænder for musikken og/eller blot kan se de fantastiske kommercielle muligheder i kombinationen af internet og musik.
Det initiale kapitalbehov er kr. 500.000 (evt. lidt mindre).
Kan I hjælpe mig ?
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2003 - 20:16 #1
Hvor kan man se den musikportal?
Avatar billede airplay Praktikant
13. august 2003 - 20:27 #2
Jeg søger netop kapital til etablering af Portalen. P.t. er kun en mindre demo-model udviklet.
Avatar billede -42- Nybegynder
13. august 2003 - 20:49 #3
Du kan låne en halvtresser af mig
Avatar billede mikker Nybegynder
13. august 2003 - 21:00 #4
Etablering for en ½ mill...
Det er her vi støder ind i barrieren tillid.
Hvem vil umiddelbart garantere dig ½ mill. uden at kende projektet tilbunds?
Og er du villig til at give tilbundsgående information omkring dit projekt, uden sikkerhed for at idéen ikke bliver kopieret af den potetielle investor?
NEJ!
Forståeligt nok.
Har du forsøgt at søge hjælp på www.startfirma.dk ?? Fantastisk site...

Har du fremvist din forretningsplan for en advokat eller lign. ?

- Mikker
Avatar billede airplay Praktikant
13. august 2003 - 21:47 #5
Kære Mikker
Det initiale kapitalbehov er beregnet på demo-modellen og herunder især opbygningen af musikdatabasen. Fullscale-løsningen koster selvfølgelig en del mere.
Og ja, jeg er villig til og har iøvrigt prøvet flere gange at præsentere min ide for både venture-selskaber, banker og andre potentielle investorer.
Men jeg udleverer selvfølgelig ikke uddybende informationer, uden at vide jeg har en seriøs person overfor mig.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2003 - 21:54 #6
hvorfor er det egentlig så meget værd. Er det ikke bare en hjemmeside hvor man kan søge musik tekster/lyrics?
Avatar billede airplay Praktikant
13. august 2003 - 23:15 #7
Meget forenklet er min ide at skabe en musikportal, hvor du kan identificere album/kunstner udfra eks. sang-titel og i samme søgeresultat få oplyst hvor du kan købe musikken - kender i ikke det at man har hørt en god sang, men ikke kender kunstner og album ?
Dette kræver bl.a. opbygning af en meget stor musikdatabase indeholdende diskografier på de enkelte kunstnere. Mit første mål er 100.000 forsk. kunstnere i databasen. Dette lyder måske som en umulig opgave, men jeg har fundet en unik teknisk løsning.
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. august 2003 - 16:28 #8
Søger du KUN kapital, eller søger du også folk som kan hjælpe med programmering, design og lign. ?
Avatar billede airplay Praktikant
14. august 2003 - 20:49 #9
Udviklingen af demo-modellen kræver fortrinsvis programmering - design er stort set på plads. Så den rette hjælp med programmering kan også betragtes som "kapital".
Hjælperen skal dog være indstillet på at betaling først kan forfalde, når/hvis kapitalen er rejst til fullscale-løsningen.
Avatar billede mikker Nybegynder
14. august 2003 - 20:50 #10
http://channels.netscape.com/ns/music/default.jsp
www.emp3finder.com

Blot for at nævne et par steder der allerede eksisterer...

Jeg er bange for at selv om du skulle gå hen og finde pengene, ville du få det svært.
Hvordan har du tænkt dig at generere overskud?

Hvis du mener at løsningen kommer til at koste langt over ½mill. så sæt dig ned med et regneark (det har du sikekrt allerede gjort) og prøv at regne dig frem til hvor mange penge du skal tjene årligt... Det gør jeg med hver enkelt idé jeg får.

Jeg siger ikke, at det ikke _kan_ lade sig gøre, men måske ville det være en idé at neddrosle idéen lidt i starten. Lad det blomstre op selv. Jeg tror det er nemmere at sælge idéen hvis du kan vise noget konkret frem...

Lad ikke mine lidt negative vibrationer gå dig på, jeg synes blot ikke du skal 'slå et større brød op, end du kan bage' :o)

- Mikker
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. august 2003 - 20:52 #11
ligger du ikke lige en mail airplane?
Avatar billede airplay Praktikant
14. august 2003 - 21:16 #12
Hej Mikker
Tak for dine gode og velmenende råd!
Som nævnt har jeg arbejdet på dette projekt i flere år, og selvfølgelig fulgt musik-branchen og internetbranchen meget nøje. Som jeg ser det søger musikindustrien målrettet markedsføring og den legale markedsføringsplatform på nettet. Dette kan mit koncept tilbyde. Herudover har jeg udviklet en ny forretningsmodel for internetannoncer, som både gør det væsentlig nemmere at sælge, og samtidig tilbyder annoncørerne en bedre pris- og afregningsmodel.
Og meningen er netop at jeg først vil lave en demo-model, så investorerne får et konkret produkt at forholde sig til.
Afslutningsvis lidt om mig selv så du/i ikke opfatter mig som en af de mange fantaster, der har prøvet lykken på internet:
Uddannelse - HD i afsætningsøkonomi fra Århus Handelshøjskole
Jobs - arbejdet med internet siden 1997. Først 2 år som marketingchef i en større og stadig eksisterende internetportal, hvor jeg bl.a. arbejdede med udvikling og drift af portalen, samt selvfølgelig primært køb og salg internet-annoncering.
Herefter 2 år som freelance internetkonsulent, hvor jeg bl.a. udarbejdede en større konsulentrapport, for én af Danmarks 10 største internetportaler, omhandlende deres kommercielle muligheder på portalmarkedet. Jeg har også været bannerfører på udviklingen og markedsføringen af én af Danmarks første professionelle b-t-c e-handelsbutikker, samt mange andre web-sites gennem tiden. Idag er jeg internetchef i en større grafisk virksomhed.
Men mit største drøm og ønske at etablere den ultimative musikportal, for der eksisterer endnu ikke rigtige musikportaler (ihvertfald ikke i Skandinavien). De eksisterende såkaldte musikportaler er enten rene musikmagasiner eller blot pladeforretninger hvor kun en meget lille del af musikkens store og spændende verden præsenteres - dit link går heller ikke til en rigtig musikportal, der mangler meget som det rækker for vidt at udpensle her.
Avatar billede mikker Nybegynder
14. august 2003 - 21:21 #13
Jeg ønsker dig held og lykke med dit projekt og håber oprigtigt at det vil lykkes for dig. Det lyder faktisk som et sted der ville være værd at besøge :o)

Lad os endelig vide hvordan det går...

- Mikker
Avatar billede airplay Praktikant
14. august 2003 - 21:34 #14
Tak for det -Mikker
Att. Triple-x - jeg er ny på Eksperten, hvordan videregiver jeg min mail-adresse, uden den bliver udstillet for hele verden ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. august 2003 - 21:35 #15
Bare skriv en mail til mig så :) martin@pezzo.dk
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2003 - 21:50 #16
Ja skriv bare når du har fået den op at køre
Avatar billede danic Nybegynder
16. august 2003 - 21:49 #17
Som jeg læser det er det en musik udgave at The Internet Movie Database - http://www.imdb.com/

Jeg kan ikke forstå at en demo-model skal koste 500k, er det ikke bare at leje sig ind på et hotel og starte med at code?????