Avatar billede kjrin01 Nybegynder
17. september 2003 - 22:13 Der er 13 kommentarer

dsl ? adsl ?

Hvad er forskellen mellom ADSL og DSL ?
Avatar billede riversen Nybegynder
17. september 2003 - 22:14 #1
A'et fortæller bare, at linien er assymetrisk.
Avatar billede kenp Novice
17. september 2003 - 22:20 #2
DSL ->Digital Subscriber Line
ADSL ->Asymetrisk Digital Subscriber Line
Avatar billede oesten Nybegynder
17. september 2003 - 22:20 #3
Sådan set er der ikke noget, der hedder DSL. Digital Subscriber Line findes i mange forskellige udgaver, under et kaldet xDSL. ADSL er blot en af dem
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2003 - 22:43 #4
DSL = samme hastighed op og ned
ADSL = forskellig hastighed op og ned (normalt hurtigst ned)
Avatar billede riversen Nybegynder
18. september 2003 - 06:59 #5
arne_v: så vidt jeg ved hedder det SDSL ved samme hastighed...S for symetrisk.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2003 - 07:40 #6
Det lyder meget logisk.
Avatar billede oesten Nybegynder
18. september 2003 - 09:10 #7
Kast lige et blik på http://www.zdsl.com/dsl/DSL_T02.pdf. Det burde afgøre diskussionen.
Avatar billede ewok Nybegynder
08. december 2003 - 14:33 #8
xDSLer bare en fælles betegnelse for alle typerne.
ADSL= Asymetrisk Digital Subscriber Line
SDSL= Symterisk Digital Subscriber Line 
SHDSL= Symetrisk Highspeed Digital Subscriber Line

ved samme hastigheder ned og op så hedder der FLATRATE
Avatar billede squashguy Nybegynder
08. december 2003 - 14:36 #9
mudderkast: flatrate er blot en betegnelse for, at man betaler et fast beløb, uanset hvor meget man så end bruger internettet..
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. december 2003 - 14:37 #10
ewok ved samme hastigheder op/ned hedder det full duplex :P
Avatar billede arlet Juniormester
08. december 2003 - 14:37 #11
ewok-> Jeg har stofa flatrate 1024/128
Avatar billede dinkie Nybegynder
08. december 2003 - 14:44 #12
arlet -> du har flexrate hos stofa.. Flatrate har de kun op til 512/128..

(samt deres flexrate er på 1024/256)
http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=23&menuid=51&parentid=4&subparentid=51'

Egentlig en sjov tråd.. :o)

Full Duplex siger noget om at trafikken kan komme begge veje på samme tid ikke noget om at der er synkron hastighed.. :o)

Data transmission over a circuit capable of transmitting in both directions simultaneously. For Ethernet, full duplex operation was defined in the IEEE 802.3x standard.
Avatar billede arlet Juniormester
08. december 2003 - 14:48 #13
Dinkie-> Ja, du har ret*S*
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester