Avatar billede casablanca Seniormester
29. september 2003 - 10:26 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Pludselig automatisk internetopkobling

Min pc beder pludselig om at blive koblet på nettet jævnligt. Det er først her til morgen, at jeg opdager problemet. Da jeg kører med et modem er det jo ikke det mest smarte, hvis jeg en dag glemmer det :-(
Hvordan kan man se, hvad det er for et program, der pludselig er begyndt at sidde og "kalde" på net-forbindelse?
Jeg har ikke haft det problem før.
Skal lige siges, at jeg reinstallerede min pc for 5 dage siden, men det er, som nævnt, først idag problemet er opstået.
Er der nogen der kan hjælpe, for det her er altså FOR irriterende?!
Avatar billede arlet Juniormester
29. september 2003 - 10:30 #1
De er blevet installeret en dialer på din computer

For at løse problemet skal du hente
hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må endelig ikke fixe noget selv, du kan ødelægge meget ved det.
Avatar billede nva Praktikant
29. september 2003 - 11:06 #2
Installér ZoneAlarm. Det vil fortælle dig, hvem der forsøger at logge på nettet.
Avatar billede casablanca Seniormester
29. september 2003 - 11:26 #3
hej arlet. Nu står der ikke rigtig noget om "save log". Hvor gør man det?
Avatar billede arlet Juniormester
29. september 2003 - 11:29 #4
Efter du har trykket på scan ændre den sig til save log....
Avatar billede casablanca Seniormester
29. september 2003 - 11:29 #5
Logfile of HijackThis v1.97.2
Scan saved at 11:28:00, on 29-09-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Speed Disk\nopdb.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\fxssvc.exe
C:\PROGRA~1\PHILIP~1\VProperty.exe
C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Norton Utilities\SYSDOC32.EXE
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Kim Serritslev\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 2 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Norton System Doctor.lnk = C:\Programmer\Norton Utilities\SYSDOC32.EXE
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Real.com (HKLM)
O16 - DPF: {30528230-99F7-4BB4-88D8-FA1D4F56A2AB} (YInstStarter Class) - http://download.yahoo.com/dl/installs/yinst0309.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{8141B42A-66C3-4925-B412-FC8B8AC23DE4}: NameServer = 195.82.195.101 129.142.7.101
Avatar billede casablanca Seniormester
29. september 2003 - 11:30 #6
Det sku så være den her :-)
Avatar billede arlet Juniormester
29. september 2003 - 11:43 #7
Den ser ganske nydelig ud, så det er ikke det der er dit problem.

Vender tilbage senere...
Avatar billede casablanca Seniormester
29. september 2003 - 11:56 #8
Tak.
Avatar billede hcichosz Praktikant
29. september 2003 - 11:58 #9
hej der er sikkert kommet flueben i ring op når der ikke er en netwærkforbindelse
kig i enskaber for internet og forbindelser
Avatar billede kenp Novice
29. september 2003 - 12:38 #10
det kan også være at du har fået slået fil og udskrift deling til på den forbindelse som dit modem sidder til.
Avatar billede casablanca Seniormester
30. september 2003 - 00:57 #11
Jeg fandt ud af fejlen. Det var et flueben i Yahoo Messenger, som lige skulle kobles af :-) Men tak for jeres bud.
hcichosz: Ja, den har jeg slået fra en gang, men nu er den aktiveret igen. Hvordan slår man den én gang for alle fra, når jeg aktiverer IE. Nogen gange vil jeg gerne åbne IE for at gå ind og arbejde off-line, uden at den først beder om at komme på nettet.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester