Avatar billede jakobkp Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:37 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Internetopkobling gennem LAN og 56 modem

Computeren vil hverken oprette forbindelse til nettet gennem et 56 modem eller over LAN, vi har prøvet at ændre på det der står under Egenskaber for Internettet Forbindelser - LAN-indstillinger. Vi har prøvet alle kombinationer, men intet hjælper. Alle spg'er og forslag er velkommne.
Avatar billede grinderslev Praktikant
01. oktober 2003 - 20:03 #1
Kan den i det hele taget ringe ud????
Har du prøvet at få den til at ringe op  fra hyperterminal met ATDT 1234567
(1234567 bør nok være et telefonnummer du ringer til)???
Avatar billede zerocrash Nybegynder
02. oktober 2003 - 10:25 #2
Nu kræver internet som regel et abonnement - og jeg tvivler ikke på i har et. Men når man tegner abonnement / eller aftale med udbyderen så får du en række informationer omkring logon (password / brugernavn, IP-adresse [DHCP / fast] DNS [Dynamisk tildelt / fast], og hvilken adresse din computer skal kalde op til.) Er disse indtastet rigtigt?
Avatar billede jakobkp Nybegynder
02. oktober 2003 - 18:28 #3
Opkaldsprofilerne er alle korrekte, det hele er dobbelttjekket. jeg har også prøvet at lave en ny for en sikkerheds skyld, men det hjælper ikke. jeg tvivler det har noget med at ringe ud at gøre, de problemmet er det samme over LAN (Trådløst og Ethnet)
Jeg regner med at det er i indstillingerne for Internettet fejlen skal findes, men jeg har bare ikke selv kunnet finde det.
Avatar billede grinderslev Praktikant
02. oktober 2003 - 19:06 #4
Ok... lad os forsøge via LAN først.
Har du en router, eller bruger du internet deling på en anden computer? Har du en Proxy server indstalleret, som du bruger???
Avatar billede jakobkp Nybegynder
02. oktober 2003 - 22:15 #5
Aner ikke hvad proxyserver er, men på de computere der kører på routeren er der ingen proxyserver aktiveret. Computerene kan stadig nemt finde hinanden når de er på netværket.
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. oktober 2003 - 06:04 #6
I indstillinger for netværk, IP, skal begge computere have routeren som default gateway, har de det?? Har du indtastet de DNS adresser som du har fået fra din udbyder???
Avatar billede jakobkp Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:38 #7
Jeg kan ik lige finde det sted, kunne du angive placeringen lidt mere specifikt?
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. oktober 2003 - 18:31 #8
Hvilket operativ system bruger du???
Avatar billede jakobkp Nybegynder
03. oktober 2003 - 19:56 #9
XP HE
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. oktober 2003 - 21:50 #10
Tja.... så er jeg jo lidt på den, for sådan en har jeg aldrig set, men... jeg kender da PRO versionen.... ;-)

Højreklik på iconet "Netværkssteder" og vælg EGENSKABER.
Så skulle du gerne kunne se dit netkort..... Højreklik på det og vælg EGENSKABER...
Marker Iconet "Internetprotokol TCP/IP" og klik på egenskaber.
Hvad står der her inde????

Klik på "Advanceret".
Hvad står der som standard gateway på fanebladet "IP indstillinger"???
Avatar billede jakobkp Nybegynder
03. oktober 2003 - 22:14 #11
'hent automatisk en IP-adresse' er markeret på alle computere. Det var alt der stod der under...
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. oktober 2003 - 22:18 #12
ok.... klik lige på start, kør, skriv cmd, skriv ipconfig på kommandoprompten.

Hvad siger den her???
Avatar billede jakobkp Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:49 #13
På den computer der er kan gå på internet (over trådløst USB) og er koblet på den anden pc (Ethernet LAN)

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks: (ingenting)
IP-adresse for automatisk konfiguration: 169.245.10.27
Undernetmaske: 255.255.0.0
Standardgateway: (ingenting)

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks: (ingenting)
IP-adresse: 192.168.1.100
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.1.1

Der er vidst nok noget med at vi ikke har fast ip-adresse, hvis det har noget med emnet at gøre?

Jeg poster hvad der står på den anden lige så snart jeg kan komme til den...
Avatar billede grinderslev Praktikant
04. oktober 2003 - 14:29 #14
Jeg vil også gerne vide hvordan jeres maskiner er koblet sammet i netværk (kabelføring)
Avatar billede jakobkp Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:01 #15
jeg prøver at tegne det. Opkoblingen er lige nu:

              - (Internet og LAN, kabel) Computer 3
ADSL - Router - (Trådløs Internet og LAN) Min Computer -(LAN, kabel) Computer 2

CMD - Ipconfig for Computer 2 (ikke sluttet til Trådløs)
Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks: (ingenting)
IP-adresse for automatisk konfiguration: 0.0.0.0
Undernetmaske: 0.0.0.0
Standardgateway: (ingenting)

jeg tilføjer hvad CMD -ipconfig er på (med Trådløs), når jeg lige får det trådløse flytte over på den anden.

Computer 3 = Windows HE
Min Computer = Windows HE
Computer 2 = Windows PRO
Avatar billede jakobkp Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:16 #16
Nu har jeg fået det flyttet og jeg må indrømme at selv om jeg ikke ved noget om det ser det underligt ud.

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks: (ingenting)
IP-adresse for automatisk konfiguration: 169.245.253.186
Undernetmaske: 255.255.0.0
Standardgateway: (ingenting)

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks: (ingenting)
IP-adresse: 0.0.0.0
Undernetmaske: 0.0.0.0
Standardgateway: (ingenting)

Jeg prøver lige at slutte det trådløse til Computer 2 igen og ser hvad den siger, om der står noget om standardgateway. Jeg kan nemlig ikke huske om jeg har prøvet det?
Avatar billede jakobkp Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:19 #17
hent automatisk ip-adresse er markeret alle steder på Computer 2 under det trådløse.
Avatar billede grinderslev Praktikant
05. oktober 2003 - 20:50 #18
Prøv at droppe de dynamiske ipadresser og brug faste IP adresser... det er meget lettere at styre, når du ikke har flere computere i netværket.

Jeg har lidt svært ved at forestille mig hvordan dit netværk ser ud, det virker temmelig rodet. Kører alle maskinerne trådløs???
Avatar billede jakobkp Nybegynder
05. oktober 2003 - 22:38 #19
Så må jeg jo prøve at forklare det.
Adsl er tilsluttet routeren, som med kabel er forbundet til Computer 3. Men fra routeren er der også en trådløs-forbindelse til min computer, og min computer er så sat i almindeligt LAN-netværk med Computer 2. Jeg kan godt forstå det lyder inviklet :)

Det jeg så har prøvet er at tage min computer af begge netværk, og så flytte det trådløse over på Computer 2. Det er den sidste af de postede CMD - ipconfig'er.

Det er Computer 2 der er problemer med.

nu skal jeg lige høre om det her er rigtigt: jeg ændre det automatiske på det trådløse på Computer 2 til de tal jeg fik på min computer for det trådløse?

Jeg tager den med i skole her i morgen for at se om den vil gå på der...
Avatar billede jakobkp Nybegynder
13. april 2004 - 16:42 #20
Lægger du et svar
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. april 2004 - 19:41 #21
Svar :-)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester