Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
09. oktober 2003 - 11:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløst net

Hvad skal jeg bruge (hardware) til at koble følgende trådløst sammen:
Bærbar - WinXP (IBM  Thinkpad)
Bærbar - WinXP (DELL Inspiron)
Stationær - WinMe (IBM X40) [skal jeg opgr. til XP?]
Eicon ASDL-modem (Cybercity)
HP Laserjet 1200
- også gerne en cirka-pris, hvis I har det.

Jeg vil gerne kunne gå på internet, udskrive og overføre filer (Microsoft netværk)
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. oktober 2003 - 11:54 #1
Du skal kimme på trådløse netkort til dine maskiner samt et accesspoint, du vil kunne få det hele for omkring 2000 til 3000 kr. Kik på D-link hvis det skal bære rimeligt billigt ellers laver zyxel også rimelige ting.

Se f.eks. priser her

http://www.eksperten.dk/priser/network/network.asp
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
09. oktober 2003 - 12:33 #2
Tak bufferzone, men jeg er lidt på bar bund her, så lidt mere konkret ville være rart. Hvad hedder de konkrete kort og accesspoints - og hvilke funktioner ligger i sidstnævnte?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:15 #3
Hej Stefan

En fornuftig løsning kan laves med f.eks. D-Link produkter.

Det jeg vil foreslå er en Router med indbygget Access Point samt 4-ports Switch. Det er muligt du ikke skal bruge switchen lige nu, men tro mig den er rar at have. Routeren giver dig langt højere sikkerhed på netværket via den indbygget NAT Firewall. Dog er Routere lidt mere drilske mht. til opsætning. Men den valgte model er simpel og nem.
Derudover skal du have et W-Netkort til den stationere, samt 2 PCMCIA kort til de bærbare.
Mht. printeren ville jeg slutte den til via kabel på den stationere og så dele den på netværket. Eller skal du til at lave trådløs printerserver.....

Du skal bruge følgende:
Router D-Link DI-614+ Kr.800.-
W-Netkort D-Link DWL-520+ Kr. 650.-
PCMCIA kort D-Link DWL-AB650 Kr. 500,- (x2)

Pris ialt 2600,- + div. kabler mv.

Dette er bare et eksempel. Men meget fornuftig.

Mvh. Bjuhl
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
09. oktober 2003 - 16:58 #4
Tak, der er nok noget i den retning. Og den trådløse printerserver er nok et fremtidsprojekt
Avatar billede bjuhl Nybegynder
09. oktober 2003 - 17:09 #5
Ja, men det er nok også noget sværere......

Det eneste der kan drille her er Routeren, men det må man tage med et smil. Alt KAN fungere igennem en router, selvom nogen siger det modsatte.

Good Luck :-)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester