Avatar billede rolf.w Nybegynder
15. oktober 2003 - 16:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sharing Af ADSl

Jeg Vil gerne finde en løsning på mit problem....
jeg har 1 dynamisk Ip, men jeg vil gerne har 2 eller flere Pc'er med på nettet....

jeg har en hub, med 8 porte.
og min pc har 2 net kort.
Avatar billede bleze Nybegynder
15. oktober 2003 - 16:59 #1
Windows XP kan agere router (InternetConnectionSharing), ellers kan du bruge programmer som WinRoute men det er meget dyrt.
En god billig ethernet router kan fås for ca 700-800 kr
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. oktober 2003 - 17:00 #2
sælg hub'en og forbind computeren sådan her:

internet<-->computer1<-->computer2

hvordan du så derefter sætter det op afhænger af hvilken windows version computer1 kører med

iøvrigt skal du være opmærksom på at computer1 skal være tændt for at computer2 kan komme på nettet
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2003 - 17:02 #3
To netkort i PC 1, det ene til internet, det andet til Hub, derfra videre til de andre PCér.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. oktober 2003 - 17:02 #4
hvis du vil have flere computere på nettet så gør du sådan her:

internet<-->computer1<-->hub<-->andre computere

men så længe du kun har 2 computere så tænk på at huben bruger strøm
Avatar billede rolf.w Nybegynder
15. oktober 2003 - 18:22 #5
Pc 1  =  Win2k
Pc 2  =  Win Xp

hvilke ip'er skal pc'erne køre med...?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. oktober 2003 - 18:25 #6
Når du deler forbindelsen (egenskaber for netkortet) sætter den automatisk lankortet til 192.168.1.1 computer 2 skal så bare hedde 192.168.1.x
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. oktober 2003 - 18:26 #7
men det er nemmest hvis du bruger windows XP til at dele med, der er en god guide som sætter det hele op
Avatar billede rolf.w Nybegynder
15. oktober 2003 - 19:30 #8
Det Virker ikke...!  :0(
Avatar billede halifax Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:19 #9
For at setup og brug af ICS (Internet Connection Sharing) følg Bjarne Duelunds vejledning (mange screenshots) - vælg den vejledning som passer til dit styresystem for den PC som har ADSL forbindelsen (Win2000 eller XP). - Læs for begge systemer for yderligere info/viden.
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester

IT-JOB

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Erfaren VMware systemadministrator til kritisk serverinfrastruktur

Netcompany A/S

Network Engineer

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Vil du være med til at opbygge og udvikle Forsvarets dronekapacitet?

Capgemini Danmark A/S

Microsoft AI Solution Architect