jeg kan ikke finde ud af at åbne og lukke for mine porte
ja nu ligger landet sådan at jeg endelig har fået adsl :) min router er en zyxel prestige 650r-31 og min udbydder cybercity. min router kører igennem en hub/switch så hele familien kan være med. det virker også helt fint på alle computerne de er på, altså både på det lokale og internettet.men når man godt kan lide p2p programmer (feks. emule) så har jeg fået at vide at jeg skal åbne for nogle porte????? jeg tror det var tcp/ip og vdp eller noget. og jeg har hørt en hel masse fra vennerne, men jeg må indrømme at jeg ikke fatter ikke en skid af hvad de siger. så mit spørgsmål er hvordan/hvor kan man få en guide til ( en ikke nørd ) så man har mugligheden for at fatte og lære noget af det samtidigt??
jeg er ikke total idiot til computer. men jeg har aldrig været skide god til internet da det først er nu jeg er kommet på.
