Avatar billede jan-the-mann Nybegynder
04. november 2003 - 09:38 Der er 12 kommentarer

Arrownet problemer

Hej alle sammen, jeg ville bare høre om der andre der har problemer med Internet hoa Arrownet????
jeg Spiller Medal Of Honor over nettet, men hverdag omkring kl 15  bliver min ping utrolig dårlig(ping ca 200-400), på alle udlandske servere, men før kl 15 er pingen hel fin(pingen ca 40-60)!
Men på Danske server har jeg normal ping hele tiden! Jeg har en kammerat med netop samme problem! vi har klaget nogle gange, og de siger at det er ikke hos dem fejlen ligger!!!!!!!!!!
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. november 2003 - 09:44 #1
Kl. 15 ---- Der er mange skolebørn kommet hjem og folk begynder at komme hjem fra arbejde.
Hos Arrownet deler man båndbredden. Jo flere brugere der er på i din by, jo langsommere går det.

Tror ikke der er meget at gøre ved det.
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
04. november 2003 - 10:06 #2
Hmm, nej fejlen ligger aldrig ved dem (efter deres hoveder!) men her hvor jeg bor er der nogle bolgblokker lige overfor mit hus, de har også det net som du har, de første par mdr, gik deres net ned hele tiden 5 gange dagligt i starten og af 1½ time... dette er ikke sjovt når arrowhnet ikke har placeret deres server det ordenlige sted, dette med ping siger sig selv hvor du bor! det må være noget med der bjuhl siger med at folk kommer hjem osv. men... du kan downloade nogle programmer som kan udøve (forbedre) dit internettet's hastighed tilstrakkeligt meget, men det som de normalt gør er at spære alle spyware som ligger på ens com. I min tid som CS spiller brugte jeg disse programmer (de fylder men hvis man brænder for det er de nyttige) er faktisk gode mod en høj ping! så prøv dem....

/Kallesen
Avatar billede jan-the-mann Nybegynder
04. november 2003 - 10:21 #3
hvor finder jeg de programmer?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. november 2003 - 10:33 #4
Istedet for at installere programmer der spærre spyware, var det så ikke en ide at fjerne spywaren istedet.

Start på www.spywarefri.dk der er en masse online scans under menupunktet online-værktøjer.
Avatar billede arlet Juniormester
04. november 2003 - 10:35 #5
bjuhl->Den løsning hælder jeg også mest til.

kallesen01 -> Det er da det værste jeg har hørt længe.. spærre af for spyware på ens computer!!!!!!!!!!
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. november 2003 - 11:19 #6
Der har været meget snak omkring booster programmer til internettet. Men det er vist også blevet konkluderet 100 gang her på E at de ikke er meget værd.

Spyware derimod er en rigtig slem båndbredde, cpu og ram stjæler.

Fjern Spyware og få en meget hurtigere PC også mht. internettet.

Men du vil stadig, i sidste ende, kun have den båndbredde der nu er tilgængelig på det tidspunkt.
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
04. november 2003 - 11:26 #7
den kan være langsom hvis du er i en antenneforening eller noget.. Arrownet har vist også en Firewall eller NAT enhed på deres servere.. jag har prøvet Gamespy Arcade, hvor den starter op med at sige at der er Firewall på selvonm jeg ikke har det. der er selvfølgelig også mange brugere på, hvilket gør at pingen rasler op.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. november 2003 - 11:41 #8
De har både firewall og NAT. Man har ikke engang sin egen globale IP.
Avatar billede blaatand Nybegynder
04. november 2003 - 12:11 #9
Bruger lige min vens login til at kommentere her:

Jeg har fast ip så sidder ikke bag firewall og NAT enhed,
Når jeg laver en trace route til en Norsk server, kan jeg se at den køre over COLT net, som jo ligger over i england, hvorfor skal jeg ledes over COLT net når serveren ligger i Norge?


Mvh. jan-the-mann
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. november 2003 - 12:19 #10
Det er fordi internettet er et decentralt net.

Så det kan du ikke finde logik i. Men det er den hurtigste vej.
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
04. november 2003 - 18:29 #11
arlet<< Nu er det sådan at jeg har med sådan nogle ting at gøre i min fritid, og jeg vil nu lige sige at det passer og ja der findes nogle online scanninger men jeg ville nu lige anskaffe mig Ad-Aware 6.0 for så tager du de fleste filer væk fra din Computer....

/Kallesen
Avatar billede zappi Nybegynder
15. december 2003 - 23:14 #12
hey, jeg kan sige vedr arrownet(errornet) at jeg har haft de samme problemer når connectede til en server.(cs) ikke nok med at connecte til coltnet i uk, men jeg connectede også til marina del ray i Californien usa... muligt at inettet er et decentralt net  bjuhl men det er da tankevækkende at næsten alle andre isp'er i dk kan skabe en 20-40 ping når nettet er decentralt.. den backbone som errornet connecter til er for fyldt, og må skabe flaskehalsproblemer for deres kunder.. jeg fik mig en global public ip og stadig havde jeg ping 200-400 i ping... De sidder og sover i timen, og ønsker ikke på nogen måde at fixe problemet hos arrownet... jeg har så fået cybercity istedet, og det har jo hjulpet på min ping, så nu er jeg nede på en alm ping det vil sige 20-40 og det er uanset hvilken dansk server jeg connecter til

M.v.h

Zappi
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester