Avatar billede kgn Nybegynder
02. januar 2004 - 12:38 Der er 13 kommentarer

Laves der så dårlige lydkort?

jeg har lige fået ny comouter, med et motherboard med lydkort på... dog viser det sig at det skratter meget faktisk så meget at det er uudholdeligt når det kommer over et niveau som man normalt vil synes er meget lávt... kan det passe at man laver så dårlige indbyggede lydkort nu omdage? computeren er helt ny købt sidste weekend... så skal man ud og invistere i et nyt lydkort? (hvilket er godt og billigt? eller hvad har I af forslag?
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 12:40 #1
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 12:42 #2
Det kommer an på hvor mange penge du er villig til at spendere. Personligt ville jeg vælge et Audigy(player eller platinum) fra creative

Det skal også siges at Audigy belaster CPU'en mindre end f.eks. Live-serien

Jeg ved at  Terratec DMXFire skulle være ekstremt gode i forhold til de Audigy-kort. Du kan prøve at se: http://www6.tomshardware.com/video/20020115/terratec-09.html
Avatar billede fun22 Nybegynder
02. januar 2004 - 12:44 #3
Lydkortet på bundkortet, skal også virke. Når det skratter skyldes det somregel en løs forbindelse i et af stikene.
Check evt. det stik, der går på til højtalerne. Der likker helt sikekrt en løs forbindelse, et sted...
Avatar billede magictouch Nybegynder
02. januar 2004 - 12:44 #4
Og dine højttalere er i orden?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2004 - 12:45 #5
kontroller at mini-jack stikket er HELT inde i stikket (nogle gange skal der trykkes lidt ekstra for at få stikket helt ind)
Jeg har kørt med onboard lydkort i flere år, og har ikke oplevet nogle problemer med det.

Der er flere ting der kan forudsage skratten
løs forbindelse et sted
prøv at skru næsten helt end for wave og se om det hjælper
Avatar billede magictouch Nybegynder
02. januar 2004 - 12:45 #6
For langsom:(
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 12:46 #7
:))
Avatar billede kgn Nybegynder
02. januar 2004 - 14:54 #8
ja.. nu har jeg købt et nyt creative kort for 200 kr. og problemet er der stadig også hvis jeg bruger andre højttalere.... hvad kan det være?? heller ikke line out virker...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2004 - 14:57 #9
løs forbindelse
støj (hvis du har lange kabler, så kan der komme støj hvis de ikke er skærmet ordenligt)
har du kontrolleret at alle stik sidder ordenligt i deres huller?
har du prøvet det med wave (skrue ned for wave)
prøv evt at deaktiver CD audio
Avatar billede kgn Nybegynder
02. januar 2004 - 15:07 #10
hmm ok problemet er at jeg har været i lyd brancen i lang tid og lever af at høre... så bunde have lidt forstand og dette problem undre mig.... meget.... jeg vil prøve at kontakte forhandlerne af min pc... kan det være et stik indvændigt som ikke sider korekt? en jumper??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2004 - 15:11 #11
har du husket at deaktivere det onboarde?
har du prøvet at sætte noget andet end PC'en til det stik (så kan vi jo hurtigt finde ud af om det er PC'en eller noget andet)

kan være de indstillering under lyd..

hvormange stik sidder til lydkortet indvendigt?
Avatar billede kgn Nybegynder
02. januar 2004 - 15:12 #12
ja jeg har både sat det andet lydkort og prøvet andet på det stik....
Avatar billede kgn Nybegynder
02. januar 2004 - 15:37 #13
problemet er indkredset til at vi ikke kan tage strømmen og forstærker fra computeren, som den gjorde før med min compaq maskine... kan man sætte den til det nu??? det er en compaq presario 4505 og skærm 1525.. højttalerne er JBL pro...