Avatar billede simone007 Juniormester
11. januar 2004 - 14:37 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Langsomt Internet

Jeg er tilsluttet en fast 10Mbit Internetforbindelse igennem min boligforening, som deles mellem beboerne. Men udbyderen har desværre en del problemer med at få det til at fungere korrekt, og jeg kan ikke helt forstå at det kører som det gør. Når jeg downloader, f.eks. via P2P, kan jeg nemt komme op på 100 Mbit/s sammenlagt, men når jeg surfer alm. på nettet, så går det utroligt langsomt at loade siderne - nogle gange er det næsten i k56 fart og der er ofte fejl på siden. Hvordan kan det være at jeg godt kan downloade med høj hastighed, og Internettet samtidigt kører så langsomt? Er det noget harware fejl hos udbyderen, eller kan jeg lave nogle indstillinger fra min egen PC, som får det til at køre bedre. NB. Det er pt. så billigt, at jeg på nuværende tidspunkt ikke vil skifte udbyder !!
Avatar billede kobe14 Nybegynder
11. januar 2004 - 14:40 #1
100 mbit ... download... hvis hele bebyggelsen har 10mbit... hmm...
Avatar billede simone007 Juniormester
11. januar 2004 - 14:42 #2
ja...ok......fejl
Jeg mener selvfølgelig 100 Kb/s
Avatar billede kobe14 Nybegynder
11. januar 2004 - 14:48 #3
okey... så forstår ejg det bedre..

Det kan være at du har en hel masse spy ware på din maskine som gør det langsomt, ellers er det vel noget andet..hehe.. Så hvis jeg var dig ville jeg lige download nogle programmer og se om der er noget lort... Hvis du vil kan jeg lige fikse nogle links
Avatar billede fromsej Praktikant
11. januar 2004 - 14:53 #4
Muligheden er jo også at andre bruger P2P og æder hele båndbredden.*S*
Avatar billede serverservice Praktikant
11. januar 2004 - 15:27 #5
Du kan bruge Ad-aware til at rense din pc for snavs, http://www.techtv.com/screensavers/print/0,23102,3327636,00.html

Ellers skal du sørge for at der løbende installeres midllertidige internet  filer. De vil forøge din hastighed når du browser, men de kan slæbe en del popups og andet skrammel så husk lige at scanne dine temporary internet filer eller instaææer en popupkiller.
Avatar billede simone007 Juniormester
11. januar 2004 - 15:52 #6
Problemet ligger ikke i spyware, for det går ikke hurtigere efter jeg har renset den eller formateret. Det kan heller ikke være fordi andre optager båndbredden, for hvis jeg f.eks. downloader med 100 kb/s og lukker det ned, så kører Internettet stadig langsomt. Alene den funktion hvor jeg trykker på "Udfør" her på Eksperten når jeg har skrevet en kommentar,tager adskillige sekunder for at det går igennem.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
11. januar 2004 - 16:00 #7
Hmmm, det lyder jo.. ligesom hos mig... det tager også noget tid for mig at trykke på Udfør på min pc, selv om jeg har 1024/128... Prøv at køre denne her: http://81.19.245.211/speedtest/start_test_2.html prøv så at skrive tilbage hvad den vidste...
Avatar billede simone007 Juniormester
11. januar 2004 - 16:10 #8
Det er lidt svært at sige, for nu har jeg prøvet tre gange, og download svinger mellen 700 og 1200. Upload svinger mellem 23 og 130. Så det kan måske være min upload der er problemet? Har uploaden nogen indflydelse på når man surfer på nettet?
Avatar billede serverservice Praktikant
11. januar 2004 - 16:17 #9
Efter min mening- nej - din opload speed har ikke indflydelse når du browser, men hvad er dine indstillinger for midlertidige internet filer
Avatar billede simone007 Juniormester
11. januar 2004 - 16:18 #10
som standard - automatisk
Avatar billede serverservice Praktikant
11. januar 2004 - 16:22 #11
Hvor stor en diskplads er maximum for dine Temp. Internetfiler. Jeg bruger f.x. 300 MB og det kører fint
Avatar billede simone007 Juniormester
11. januar 2004 - 16:25 #12
329
Avatar billede serverservice Praktikant
11. januar 2004 - 16:39 #13
Kunne det være din antivirus der scanner når du browser?
Avatar billede simone007 Juniormester
11. januar 2004 - 16:41 #14
nej, for jeg bruger den samme computer på min skole. Der har de en 6 Mbit forbindelse, og der går det lynhurtigt
Avatar billede kobe14 Nybegynder
11. januar 2004 - 16:53 #15
Hmm, det lyder jo mærkeligt... Det er jo også meget mere en 1 MB forbindelse..
Avatar billede simone007 Juniormester
11. januar 2004 - 16:55 #16
ja, men den er jo også delt
Avatar billede kobe14 Nybegynder
11. januar 2004 - 17:46 #17
Okey, men det kan være at du har downloadet Imesh?(p2p) Fordi på et tidspunkt var der noget lort edm så ens internet blev totalt slow...
Avatar billede simone007 Juniormester
11. januar 2004 - 17:51 #18
Nope........kører Direct Connect
Avatar billede tronic1 Nybegynder
11. januar 2004 - 19:58 #19
prøv http://hastighed.tele2adsl.dk/
hent en fil.
deres upload burde være rimelig stor.
Når du "nemt" kan hente med 100 kbit/s betyder det at hvis din egen download er omkring en 800-1000 kb/s. Ergo er din linje kun omkring 1 Mbit
når du kører inde på TDC's check kommer den med din aktuelle hastighed. I dette tilfælde på mellem 700-1200 i download og din 10 MBit skulle jo gerne være på omkring 10.000 i download.

Men ellers kan du jo sætte den til at downloade en 3-4 stykker fra Tele2 og finde total download hastighed
Avatar billede kobe14 Nybegynder
11. januar 2004 - 20:39 #20
Simone007 - har du en firewall så du kan styre hvad der går ud og ind osv.?
Avatar billede simone007 Juniormester
09. februar 2004 - 23:59 #21
-
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester