Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. januar 2004 - 03:05 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Cuteftp upload, hvad gør jeg galt.

Jeg skal uploaded min hjemmeside, der kun er en prøve.
Og cuteftp pro, siger den er uploaded, men jeg kan ikke se siden.
hvad er der galt..?
Jeg har kaldt forsiden "index.html"

Takker..O)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
13. januar 2004 - 03:51 #1
Hvilken server prøver du at uploade til?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. januar 2004 - 03:52 #2
altså hvilken "host"..?

Home.tiscali.dk
Avatar billede stingbat Nybegynder
13. januar 2004 - 03:57 #3
Check at der ikke allerede eksistere en fil kaldet default.html, default.htm eller index.htm ... Du kan ligeledes prøve at omdøbe filen til index.htm, default.html eller default.htm

Det er nemlig forskellig fra forskellige webhoteller, hvilke filnavne er tilladt at benytte som start-filer.

Dog skulle index.html virke - hvis ellers udbyderen ellers er "klog" nok ;)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. januar 2004 - 03:59 #4
prøver lige, men der står man skal kalde den index..??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. januar 2004 - 04:01 #5
hvor hurtigt går det ..???
fra at man har uploadet til den vises..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. januar 2004 - 04:05 #6
skriv nogle kloge råd, så kigger jeg på det imorgen..på forhånd tak
Avatar billede stingbat Nybegynder
13. januar 2004 - 04:17 #7
Sikker på at den kaldes index.html ? (KUN med små bogstaver, da Tiscali's server kræver dette)
Du har mulighed for at kalde den index.html eller index.htm, som du rigtigt nok skrev tidl.
Hvis ikke, må du nok prøve at fange Tiscali's support i morgen .oO(vel og mærke hvis du har go' tid til at hænge i røret ;) *G*)

Mht. "hvor hurtigt går det", så skulle siden komme frem med det samme, ligeså snart at filen er uploaded.

Du har vel checket http://www.tiscali.dk/help/adsl/homepage/article.jsp?content=104526 ik?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2004 - 06:30 #8
Hos Tiscali skal man tilsyneladende også først aktivere sin hjemmeside. Har du husket det?

http://www.tiscali.dk/help/adsl/homepage/article.jsp?content=104525
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. januar 2004 - 08:34 #9
jeg har kigget på e-care, hhvor den står til aktiv, og har læst den side til hudløshed..O)
hvad ellers kan være galt.??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. januar 2004 - 09:45 #10
jeg uploadede i går og tidspunktet var ændret på siden, og her til morgen, og tidspunktet er ændret igen...men ingen forside..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. januar 2004 - 10:22 #11
er der nogen der har en idiot sikret guide..???
:O)
Avatar billede stingbat Nybegynder
13. januar 2004 - 13:49 #12
Hvilket tidspunkt tænker du på?
Sikker på at det ikke er din browser som cacher?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. januar 2004 - 14:35 #13
har prøv at slette "temp internet files".

den standard side jeg kan se, står der sidst opdateret, og tidspunkterne passer udemærket.

Fatter heller ikke at der står fpe, da jeg fjernede frontpage extension for 2 md. siden, da det heller ikke virkede..??
det skal bare virke, og det burde da ikke være så svært, eller hvad..???
http://home.tiscali.dk/6x100713/
Avatar billede stingbat Nybegynder
13. januar 2004 - 15:18 #14
Umildbart ser det ikke ud til at der er uploadet nåed?

Ved selvfølgelig ikke hvad Tiscali har gang i - de laver så mange sjove ting *G*

Men virker til at deres server åbenbart "peger" på den forkerte mappe - dermed får du ikke vist filerne.

Men er dog lidt underligt, at datoen for mappen så ændres hver gang.

Prøv for sjov at tilføje Frontpage Extensions og så fjern dem igen... ?! Kan jo være at de har klokket i det dengang... måske? Nå narj, Tiscali laver jo ALDRIG fejl *host*
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. januar 2004 - 15:26 #15
okay takker, og vender tilbage..har du flere gode råd, så skriv endelig..O)
Avatar billede stingbat Nybegynder
13. januar 2004 - 15:34 #16
Skal jeg nok - men lige nu, er det vidst mere et spørgsmål om en eller anden sjov bug på Tiscali's FTP (pegning) som skal fixes...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. januar 2004 - 14:12 #17
har ikke fået taget mig samme til at skifte til fpe...men det kommer nok.

tak for hjælpen..selvom problemet er der stadig..og gider ikke at spilde tid på tiscali support.

smid nogle svar..
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2004 - 14:28 #18
Jeg skal ikke have for den lille kommentar. Giv dem til stingbat.
Avatar billede stingbat Nybegynder
20. januar 2004 - 21:52 #19
bartfreak:
Prøvet at sende dem én mail i det mindste?

Anyway, ellers prøv at lavet et gratis webhotel - findes en del på nettet, som kan benyttes. Du kan evt. kigge her og finde ét:
http://www.skattefrit.dk/Webmaster/WebHosting/

Men er da kedeligt at du ikke har fået det til at virke.
Prøv evt. en sidste gang at slå ftpe til - og så så det fra... Blot for at se, om den gider?!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. januar 2004 - 14:05 #20
takker for hjælpen..selom vi ikke fik løst det--derfor deler vi..O)
Avatar billede stingbat Nybegynder
21. januar 2004 - 17:18 #21
Bare i orden du :-)

Men du må bare sige til hvis det er en anden gang...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. januar 2004 - 18:53 #22
det gør jeg oZ..O)

det er mig der takker
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester