Avatar billede ldrada Nybegynder
13. januar 2004 - 16:33 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

DSL uden telefon?

Kort og godt.

Er det mulig at få en *DSL forbindelse hvis man hverken har kabel-tv, telefonlinje eller andet?

Det er på Frederiksberg/Frederiksberg Alle.
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. januar 2004 - 16:34 #1
du kan prøve og kontakte cybercity de tilbyder det hvis det er muligt.
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. januar 2004 - 16:35 #2
Det har jeg gjort, fik et spørgsmål som svar, som jeg svarede på i mit første spørgsmål til kundevervice :)

Jeg emailede og spurgte samme spm som her, fik svar i form af "har du ikke tlf stik?" hvilket jeg så svarede nej til og ikke fik svar på.
Avatar billede krestionsen Nybegynder
13. januar 2004 - 16:36 #3
Ja, cybercity er hvis de eneste, der tilbyder denne service.
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. januar 2004 - 16:37 #4
Jeg har hverken telefonstik eller en telefonlinje.

On Tue, 2004-01-13 at 13:26, kundeservice@cybercity.dk wrote:
> Kære Daniel,
>
>
> Mange tak for din mail.
>
> Er der et tlf. stik på dit værelse?
>
> Med venlig hilsen
> Emma Mogensen
>
>
> Cybercity kundeservice
>
> Esplanaden 6-8
> 1263 København K
> Tlf: 33983398
> Fax: 33983348
> www.cybercity.dk
>
> venligst reply denne e-mail
>
> -----Original Besked-----
>
>  Hej.
> Jeg bor på en ungdomspension på Frederiksberg Alle i Frederiksberg C
> hvor jeg ikke har en telefonlinje eller lign.
>
> Er det muligt for mig at få en Cybercity ADSL bredbåndsopkobling og hvis
> ja, er der så ekstra priser på oprettelse pga. fravær af telefonlinje?
>
>
Avatar billede styless Nybegynder
13. januar 2004 - 16:38 #5
DSL kører gennem en telefonlinie så du kan ikke køre det uden en telefonlinie. Det CC sikkert gør er at de sætter en telefonlinie op hos dig også din DSL herpå.
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. januar 2004 - 16:39 #6
krestionsen: Så de trækker en linje til mig, op på 3 etage, ind i et lille værelse - og det er noget jeg ikke skal betale extra for?
Avatar billede styless Nybegynder
13. januar 2004 - 16:40 #7
Hvis du som du skriver bor på en ungdomspension så har stedet jo nok en telefonlinie der hører til. Det er så den CC vil oprette en telefon linie på og herpå dit DSL.
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. januar 2004 - 16:41 #8
Men der er ingen kabler trukket op til 3 etage...
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. januar 2004 - 16:42 #9
Desuden tror jeg ikke at jeg godt må snige mig ind på deres telefonledninger :)
Avatar billede styless Nybegynder
13. januar 2004 - 16:43 #10
Medmindre i har en håndværker der varetager bygningen der trækker kablet så skal du nok selv gøre det eller få CC til at gøre det. Jeg tror ikke CC gør det. Hos TDC stiller det bare hele lortet der hvor telefonlinien går ind i huset.
Avatar billede styless Nybegynder
13. januar 2004 - 16:43 #11
Hehe nej jeg tror du skal spørge din ejendomsforenning om lov først :)
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. januar 2004 - 16:44 #12
:^|
Avatar billede styless Nybegynder
13. januar 2004 - 16:44 #13
Det undrer mig dog at en unddomspension på Frederiksberg ikke har DSL eller Kablenet. Det synes jeg de fleste har efterhånden i KBH. og område.
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. januar 2004 - 16:45 #14
Det hele ville være nemmere hvis jeg havde råd til at flytte tæt på DIXen :)
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. januar 2004 - 16:47 #15
De har også lovet internet til beboere... i snart 4 år nu...
Og så betyder "internet til beboerne" i deres ører at man får lov til at sidde ved en Pentium 166 og 32 RAM på en 128kbit, hvilket dog ikke er nok til mine behov.
Avatar billede styless Nybegynder
13. januar 2004 - 17:00 #16
Hehe. Enten må du skaffe dig en telefonlinie eller en parabol og satelit-internet :)
Avatar billede doublejoble Praktikant
13. januar 2004 - 17:03 #17
Jeg har sonofon trådløs bredbånd.
Det kræver ikke nogen telefonlinje...
Dog skal du snige en firkantet "parabol"antenne på ca. 60*60 cm op på muren udenfor...
Det virker kanon.
Avatar billede ldrada Nybegynder
14. januar 2004 - 09:35 #18
doublejoe> Det har jeg foreslået, jeg fik afslag.
styless> Hvor meget koster sådan en telefonlinje?
Avatar billede styless Nybegynder
14. januar 2004 - 12:38 #19
Jeg ved det faktisk ikke ... Men du kan prøve at gå ind på f.eks. TDC's hjemmeside og undersøge det. Men jeg tror du kan oprette det for en slik. Mellem 500 og 1000 kr.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester