Avatar billede mufoxe Nybegynder
15. januar 2004 - 13:08 Der er 8 kommentarer

Mail om nyoprettet spm

Jeg bruger nogle filtre til at sortere oprettet, kommentar og svar accepteret beskeder i min mail klient. Den eneste slags besker, som jeg ikke længere kan filtrere 100% sikkert efter den nye version af Eksperten er de beskeder, hvor der er oprettet et nyt spm.

I "aktivitets"-mails står der en streng, som jeg kan bruge: F.eks. Kommentar, Svar, osv.

Denne streng er ikke i oprettet mails. Kunne være lækkert hvis den var med. Både for min mail klients skyld og for et mere ensartet udseende på mails.

Tak for et fedt site!
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2004 - 13:21 #1
Til gengæld står der en linie med:

Point    : tal

i oprettet-mails, og denne er ikke med i de andre.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
15. januar 2004 - 13:46 #2
Jep, det er en god idé lige indtil en bruger skriver ordet "point" i mailen.

Jeg filtrerer på Handling <handling>, hvilket ikke optræder andre steder.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2004 - 14:39 #3
Her er lige en regex fra mit filter:

/^Point[[:space:]]{5}:[[:space:]][[:digit:]]+$/
Det vil sige en linie med bare ordet Point, 5 mellemrum, 1 kolon, 1 mellemrum, et eller flere cifre og intet andet.

Det er ikke videre sandsynligt at en matchende streng vil optræde i andre mails - naturligvis bortset fra tråde som denne, hvor der netop diskuteres filtrering af eksperten-post.
Avatar billede exp Juniormester
15. januar 2004 - 14:41 #4
sandbox >>
Hvilken klient bruger du?
Avatar billede mufoxe Nybegynder
15. januar 2004 - 14:43 #5
Neat, have slet ikke tænkt på at bruge regex :) Nu er der så bare det problem at min klient tilsyneladende ikke understøtter det. (Outlook 2003).
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2004 - 14:57 #6
Nu er vi kommet frem til den udslagsgivende årsag til at jeg skiftede til Linux. Jeg kunne ikke få mail filtreret korrekt og pålideligt under Windows med nogen af de mail-programmer, jeg prøvede.

Jeg havde prøvet Outlook Express, Outlook, Eudora og vistnok Netscape. Jeg vil ikke påstå, at det ikke kunne lade sig gøre, men jeg kunne ikke få det til at virke, som jeg ville have det.

Jeg skiftede til at hente med fetchmail og filtrere med procmail under Linux i 2000. Siden er min opsætning blevet ændret en del gange, men jeg bruger stadig den samme filteropsætning med et par enkelte tilføjelser.

Idag foregår filtreringen på min server, og min post er derfor allerede fordelt i mapper, når jeg læser den via IMAP.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
15. januar 2004 - 18:10 #7
Kunne være lækkert, hvis der blevet tilføjet en lille unik kode i bunden af mailen, så man kunne identificere de forskellige typer beskeder.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2004 - 23:15 #8
Eller endnu bedre en speciel header til formålet. Hvad med:

X-eksperten: spm ny
X-eksperten: spm kommentar
X-eksperten: spm svar
X-eksperten: spm accept
X-eksperten: art ny

Som det er nu vil det jo kunne lade sig gøre, at folk faktisk skriver min søgestreng i et indlæg, og at mailen derfor bliver sorteret forkert.

Jeg opdagede forresten, at alt, der ikke er nye spørgsmål tilsynelande kan genkendes ved at der ER en header In-Reply-To:

Det vil sige, at alt fra "Eksperten mailrobot", som IKKE har en In-Reply-To header må dermed være et nyt spørgsmål eller måske en ny artikel.

Kunne dette afhjælpe din sortering mufoxe?