Avatar billede slott_hansen Nybegynder
29. januar 2004 - 21:44 Der er 1 kommentar

Kan ikke connecte til remote ODBC data source.

Jeg fatter det simpelt hen ikke. Jeg har på min windåse oprettet en test.mdb fil og en tilhørende dsn. Jvf. div. info fra google, har jeg rettet i reged32 og lavet DBQ værdien om til en shared path (\\192.168.1.4\mdb\test.mdb) frem for windåse syntax (d:mdb\test.mdb). mdb er naturlivis en shared katalog med læs skriv for alle.

Men stadig siger PHP

Warning: odbc_connect(): SQL error: [iODBC][Driver Manager]Data source name not found and no default driver specified. Driver could not be loaded, SQL state IM002 in SQLConnect

når jeg laver en banal connect ala:

$connect = odbc_connect("192.168.1.4/test", "user", "pass");

Hvad gør jeg forkert ?

Det skal lige nævnes at min PHP server IKKE er den samme maskine som db'en ligger på. PHP er på min linux maskien og access på min windåse maskine.
Avatar billede barlach Nybegynder
24. marts 2004 - 15:54 #1
lyder som om du mangler odbc driver på din linux.
se evt. her:
http://www.iodbc.org/index.php?page=languages/php/odbc-phpHOWTO