Avatar billede thortz Nybegynder
22. februar 2004 - 17:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

pris på bannerplads?

Hej...

jeg har denne side:
www.n-slottet.dk
hvor jeg ønsker at sælge den banner plads i bunden. 468 x 60 banner. Siden har et besøgstal på 300 besøgende om dagen. Kender I priserne for et sådant banner?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
22. februar 2004 - 18:07 #1
Det kan ikke være meget...
Banneret er på den absolutte dårligste placering på sitet og du har 'kun' 300 besøgende om dagen.
Hvad kan du tilbyde udover banner-pladsen?
Online kundelogin til banner-stat med visninger og antal kliks?
En fast månedpris for visning af banneret vil jeg gætte på, at du ikke kan få mere end et par hundrede per måned. Maks.
Avatar billede speedfreak Nybegynder
22. februar 2004 - 18:45 #2
200kr pr.år maks
Avatar billede tommyf Nybegynder
23. februar 2004 - 12:42 #3
Problemet er måske ligeså meget, at målgruppen er børn(?), uden den store købekraft. Men hvis målgruppen er specifik nok, kan det vel lade sig gøre at få en ordentlig pris... 6.000 besøgende om månden er selvf. ikke så meget - hvor mange sidevisninger har du?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
23. februar 2004 - 15:10 #4
Børn er nu en af de grupper med mest købekraft.
Avatar billede tommyf Nybegynder
23. februar 2004 - 15:29 #5
Det er da en påstand.

Der har været meget snakken og skriveri om, hvordan de store børns indflydelse på familiens indløb er stigende. Jeg tror endda at vi er nede og snakke om børn på 5-10 år. Når man snakker om det normalt er det dog familiens valg af ex. mærke rugbrød, sodavand og chips - samt indkøbet foregår offline.

Jeg vil påstå (kun en påstand) at der gælder andre regler for online-køb, her er konsument og disponenten som oftest de samme (Interflora er så undtagelsen, der bekræfter reglen). Børnene kan godt overtale far og mor til at købe en bestemt ting - men ikke fra en bestemt butik, hvilket jo er afgørende på internettet. Det er ikke nok at få dem til at købe XX den skal også købes på www.xx.dk og ikke i Fætter BR nede i byen.
Avatar billede cyigen Nybegynder
24. februar 2004 - 16:41 #6
På den placering kan du ikke få en eneste øre. Find først og fremmest en anden placering (måske andre formater)
Avatar billede thortz Nybegynder
24. februar 2004 - 17:01 #7
Tak for svarene