29. februar 2004 - 18:43Der er
6 kommentarer og 1 løsning
Direct3D og textures
Jeg har et problem med at få textures til at lægge sig rigtigt på en PrimitiveType.TriangleStrip. Jeg koder i .NET/C# og DirectX 9, men har oprettet spørgsmålet her, under C/C++ da jeg går ud fra at der er flere 3D eksperter her.
Problemet er som følger:
Jeg opretter en række vertices med denne kode.. (det burde være stort set det samme i C# som i C++)
Der er en del ting jeg er i tvivl om mht. dit problem/kode:
1) Med en triangle strip er det kun nødvendigt med 4 vertices for at lave en firkant, hvorfor vil du bruge 6? 2) Hvis du vil fitte en hel texture på et kvadrat, skal dine texture koordinater gå fra 0->1 for både tu og tv, du bruger fra 0->3 for tu..?
Du kunne fx gøre således for at lave et kvadrat dækket af en texture:
Jeg havde forstået det sådan, at en trekant kun kunne have en texture på een side og at der derfor skulle være en slags "top og bund" for at den bliver tegnet uanset hvilken retning den bliver set fra. Men jeg kan da se på ovenstående at det ikke er nødvendigt. _vertexBuffer.Unlock(); har jeg husket, fik den bare ikke pastet med i spørgsmålet.
Nå men nu virker det jo :) Du skulle bare vide hvor længe jeg har rodet med det stads - men sådan er det jo når man ikke helt har fattet hvad Tu og Tv gør. :)
Hehe, der kan man bare se. :) Når SDK-dokumentationen kommer i en C# version bliver det hele nok lettere - ind til da må jeg nøjes med at bruge C# tutorials og C++ dokumentation.
OMG Det var en fejl 40! Jeg har for vane at åbne .NET Framework SDK Docs når jeg skal læse om .NET og DX 9.0 SDK Docs når jeg skal læse om DX. Havde slet ikke set at der var blevet tilføjet et Managed DX punkt under VS.NET Doc'en.
Endnu en gang tak.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.