Avatar billede overloaded Mester
20. marts 2004 - 17:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ip ændres lige pludseligt

Har købt en Linksys router med 4-port switch.
Den virker også som den skal men har oplevet et par gange at min ip den pludselig ændres til 169.154.54.47 og så er internetforbindelsen helt væk.
Nogen ideer?
Avatar billede overloaded Mester
20. marts 2004 - 17:42 #1
Har stofanet flatrate.
Avatar billede overloaded Mester
21. marts 2004 - 22:33 #2
.
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
25. marts 2004 - 12:29 #3
IP adressene 169.254.xxx.xxx er en serie computeren vælger tilfældigt fra hvis den fx. ikke fanger en DHCP server. Hvis du bruger DHCP skal adressen fornys med jævne mellemrum og hvis DHCP serveren så ikke svarer, så sker det du oplever med at pludselig skift til 169.254.xx.xx. Så problemety skyldes sikker at forbindelsen til Stofa ryger, fx pga. støj når du tænder dit TV el. lign.
Avatar billede billslapdog Nybegynder
04. maj 2004 - 16:46 #4
Jeg går ud fra at det er din WAN ip der ændres - det kunne jo være fordi routeren rebooter og derefter starter op i standard conf; har du gemt ændringer i ip indstillinger???