Avatar billede nire Nybegynder
22. marts 2004 - 10:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man disse "prikker"?

http://www.vucfyn.dk/wm116063

På denne sider er siden delt op i prikker hvordan laver man dem?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. marts 2004 - 10:24 #1
Med en tabel og så CSS, jeg finder et link til dig
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. marts 2004 - 10:26 #2
f.eks. en border-left-style og så Dottet se eksemplerne her

http://www.devguru.com/Technologies/css/quickref/css_borderleftstyle.html
Avatar billede domaz.dk Novice
22. marts 2004 - 10:29 #3
ved at skrive i din <td> f.eks.

<td style="border: 1px dotted black">

Du kan os gøre sårn at kun en af siderne får en prikket kant...

<td style="border-left: 1px dotted black">

border-left kan du ændre til endten border-top, border-right eller border-bottom
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. marts 2004 - 10:29 #4
Du sætter stylen på den celle dersidder til højre for der hvor du vil have din prikkede adskillelse. Alternativt sættes den på den venstre celle og så bruges en border-right-style i stedet
Avatar billede nire Nybegynder
22. marts 2004 - 11:36 #5
Hvor præcis skal jeg placere koden?
Avatar billede domaz.dk Novice
22. marts 2004 - 16:25 #6
hvis du har en tabel....

<table width="100%">

<tr>
<td width="100%" height="50" style="border: 1px dotted black">

hej hej

</td>
</tr>

</table>
Avatar billede ambrogio Nybegynder
27. marts 2004 - 11:22 #7
Hvordan laver man så sådan at tre kanter er prikkede, undtagen "bottom" ?
Avatar billede motu Nybegynder
07. april 2004 - 06:16 #8
<td width="100%" style="border-top: 1px dashed; border-right:1px dashed; border-left:1px dashed;">

Ved at definere hver enkelt side, undtagen den der ikke skal bruges.
Avatar billede nire Nybegynder
28. september 2004 - 12:51 #9
tak for svarene domaz.dk og bufferzone, beklager det sene svar.