Avatar billede ambs Nybegynder
26. marts 2004 - 12:43 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Skjul indhold i celle, for graf

Hejsa

Jeg sidder med et regneark, hvori jeg har en formel der lader cellen være blank, hvis der ikke står noget i en anden celle, mit problem er bare at jeg har en graf tilknyttet mit regneark, som selvom at jeg har bedt om i formlen at der ikke står noget i cellen, opfanger graffen alligevel at der står 0
eks på Formelen: =IF(B25<>"";E24+B25-C25;"")
På forhånd tak

Mvh André
Avatar billede b_hansen Novice
26. marts 2004 - 12:46 #1
Jeg har haft samme problem. Jeg løste det ved at indsætte #I/T i formlen. Det skal se således ud:

=IF(B25<>"";E24+B25-C25;#I/T)
Avatar billede ambs Nybegynder
26. marts 2004 - 12:52 #2
Hej b hansen

Nu har jeg prøvet din formel, men excel siger at der er fejl i den, kan du have skrevet forkert, jeg bruger eng. excel.

Mvh André
Avatar billede jkrons Professor
26. marts 2004 - 12:56 #3
I stedet for I/T skal du på engelsk bruge N/A
Avatar billede b_hansen Novice
26. marts 2004 - 12:58 #4
åh ja.. jeg var ikke lige opmærksom på, at du benyttede engelske formler. Så har jkrons ret. Du skal bruge N/A
Avatar billede ambs Nybegynder
26. marts 2004 - 13:00 #5
Hej igen

Det gør ikke helt hvad jeg vil have, men næsten, nu mangler jeg bare, at der ikke kommer til at stå #N/A, da jeg bare vil have cellen til at være blank.

Mvh André
Avatar billede b_hansen Novice
26. marts 2004 - 13:03 #6
så kan du eventuelt lave en betinget formatering, der laver skriftfarven hvid, når indholdet er N/A
Avatar billede jkrons Professor
26. marts 2004 - 13:04 #7
Enig med b_hansen: Du kan godt få cellen til at være blank i stedet for N/A, men så tror Excel igen at der står 0 i den. Du må derfor bruge betinget formatering til at skjule indholdet, hvis det er n/a
Avatar billede ambs Nybegynder
26. marts 2004 - 13:19 #8
Hvordan vil det så se ud?

Mvh André
Avatar billede jkrons Professor
26. marts 2004 - 13:24 #9
I betingen formatering vælger du "Formlen er" (kan ikke lige huske hvad det hedder på engelsk, måske formular is :-))

Som formel skriver du =ISNA(A1) hvor A1 udskiftes medcen celle din formel står i. Og så formaterer du til hvid tekstfarve.
Avatar billede ambs Nybegynder
26. marts 2004 - 13:47 #10
Hej igen, det tog lige lidt tid

Jeg kunne ikke få dig til at sætte det op, som det skal stå i min formel, da ikke er helt fantastisk til excel endnu, men det begynder da at ligne noget :-)

Mvh André
Avatar billede b_hansen Novice
26. marts 2004 - 13:48 #11
jo da... send det til bjh@nr-djurs.dk

men det bliver nok først mandag, jeg får set på det.
Avatar billede ambs Nybegynder
26. marts 2004 - 13:51 #12
Mange tak, men det er desvære for sent, skal være færdig om en time, men ellers mange tak for tilbudet.

Mvh André
Avatar billede b_hansen Novice
26. marts 2004 - 13:54 #13
ok... hvad er det, du ikke kan få til at fungere?
Avatar billede jkrons Professor
26. marts 2004 - 13:54 #14
Send det til jkr@lyngby.nu - så skal jeg se på det. Men lad mig lige vide her, og du gør det, da jeg ikek checker mail på den adresse hele tiden :.)
Avatar billede ambs Nybegynder
26. marts 2004 - 13:59 #15
Hej igen :-)

Nu behøver jeg ikke hjælp mere, men mange tak for tilbudne, lige pludselig så jeg den røde tråd i det, mange tak skal i have, for jeres hjælp til dette spørgelsmål

Da jeg synes jeg har fået lige meget hjælp af jer begge to, får i 15 point hver, og endnu et stort tak.

Mvh André
Avatar billede jkrons Professor
26. marts 2004 - 14:01 #16
Vigtst at du fik det til at virke :-)
Avatar billede ambs Nybegynder
26. marts 2004 - 14:13 #17
Jeg sætter lige 30 point mere på højkant, er der nogen dr ved hvordan jeg sætter det ind i en macro-formel?

mvh André