Avatar billede christofferlee Nybegynder
30. marts 2004 - 17:59 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Høj ping i Counter-Strike

Jeg har skrevet om det før men jeg gør det igen fordi det er sådan et stort problem.
Min ping i cs er simpelt hen for høj til at jeg kan spille online. Jeg har brugt HLToolz til at tweake min ping men det hjælper ikke.
Min ISP er Stofanet og min forbindelse er 1024/256. Det skulle da være nok til at kunne spille lag fri.
Min rate er på 20000, cl_cmdrate er på 100 og cl_updaterate på 45.
Jeg downloader ikke noget mens jeg spiller. I windows jobliste, den der kommer når man trykker ctrl+alt+delete kører der ingen mistænnktsomme ting. Jeg bruger Norton 2004 og Ad-Aware 6 til at holde min pc ren for virus og spyware. Ingen af dem har fundet noget i lang tid og jeg opdaterer altid før en scan.

Nogen der har et forslag til hvad jeg skal gøre?
Nogen der tror eller ved hvad problemet er?
Avatar billede G-pita Nybegynder
30. marts 2004 - 18:08 #1
Har du prøvet at disable Norton og Ad-aware, bare for et kort øjeblik? Det har det med at suge alt kraft ud, og hvis dit netkort er dårligt, samt at de scanner alt trafik?? Måske
Avatar billede tgjensen Nybegynder
30. marts 2004 - 18:08 #2
har du kørt ad aware  en gang evt det kan værer der er noget snavs
Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
30. marts 2004 - 18:09 #3
D er stofanet der måske har sat en firewall op så den kun gør nogen porte fri fx. port 88 er til internettet men´s jeg mener at port 2017 er til cs, prøv og ring ind til dem og spørg om de har sådan en sat op, hvis så kan du bare be dem om at sætte port 2017 op i rangen, så den også får lidt net:-)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. marts 2004 - 18:09 #4
Prøv at sætte flg.:

rate "15000"
cl_updaterate "101"
cl_cmdrate "101"

Men nu er stofanet heller ikke det mest stabile til online gaming, da man kan være uheldig og dele kobber med mange andre, og derved ikke ha' en 'konstant' forbindelse
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. marts 2004 - 18:10 #5
Port 80 er så til http, og 27005 er klient port til CS
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
30. marts 2004 - 18:17 #6
Jeg havde samme problem.....
Det er Norton der laver lag og det hjælper ikke at disable den....

Norton har flere servicesés kørende - jeg har prøvet at stoppe alle, men det hjalp ikke.

Jeg afinstalleret Norton og problemet forsvandt
derefter installerede jeg Norton igen, og problemet kom også igen... :-(
Avatar billede espersen Novice
30. marts 2004 - 18:18 #7
1. Hent lige SpyBot - installer og opdatér + kør den ; den napper nu engang mere end AdAware (som mest napper cookies); http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

2. Jeg har Stofa ; og ingen problemer med Ping i CS - oftest ligger den på ca. 25-40

3. Opdatér evt. routeren (hvis du har sådan een!)
Avatar billede espersen Novice
30. marts 2004 - 18:18 #8
(og jeg bruger Norton Antivirus 2004)
Avatar billede christofferlee Nybegynder
30. marts 2004 - 19:10 #9
Hverken spybot, norton eller adaware finder noget som helst.

Jeg prøvede at ændre rate, cl_updaterate og cl_cmdrate til 15000/101/101.
Nu har jeg altid mere end 0 i choke og ofte 1 til 3 i loss kan jeg se i den ting der kommer frem når jeg skriver net_graph 3.

Jeg begyndte først at ha en høj ping da jeg fik virusen msblast. Virusen er fjernet og min pc er formateret men stadig høj ping.

En router, er det den kasse som jeg har med en masse stik til netkabler som begge mine computere er sat til? Når den anden pc er på internettet så stiger min ping en smule, men når den er offline så falder min ping lidt. Men den er stadig for høj.
Avatar billede espersen Novice
30. marts 2004 - 19:32 #10
jeps ; det er den kasse !  jeg ville opdatere firmware inden der rodes med andet..
Avatar billede christofferlee Nybegynder
30. marts 2004 - 19:37 #11
Hvordan skal sådan en opdateres?
Avatar billede christofferlee Nybegynder
30. marts 2004 - 21:02 #12
Jeg tror jeg har løst problemet.
Mens jeg spillede på en server hvor jeg havde en gennemsnits ping på ca 500 :-O begyndte jeg at pille lidt med "rate", "updaterate" og "cmdrate".

Først ændrede jeg "rate" fra "20000" til "15000".
Jeg fik "1" til "5" i "loss" og mindst "50" i "choke".
Gennemsnits ping på ca 1000

Jeg ændrede så "rate" til "25000".
"loss" gik ned på "0" og skiftede mellem "0" og "1" derefter, og "choke" gik ned på "0" men gik stadig op på en 5-6 stykker ret ofte.
Gennemsnits ping på ca 500

Jeg ændrede så "updaterate" fra "101" til "35".
Så var "loss" på "0" i længere tid af gangen, og "choke" gik ikke så højt op særlig længe af gangen.
Gennemsnits ping på ca 250

Så ændrede jeg "cmdrate" fra "101" til "50".
Både "loss" og "choke" gik med det samme ned på "0", og blev der!
Gennemsnits ping på ca 30 :-)!!!

Efter ca 1 minut med en ping der aldrig gik over 30 overskred jeg min stofanet flexrate og nu har min far lige købt 500mb ekstra til resten af måneden.'

Håber virkelig at det ikke bare var tilfældigt.
Vil lige teste det lidt med et spil cs og så vil jeg skrive hvordan det gik med ping.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. marts 2004 - 21:15 #13
Så har du ikke den lovede båndbredde, for så burde rate's jeg skrev passer bedre
Avatar billede christofferlee Nybegynder
30. marts 2004 - 22:39 #14
Hvilken båndbredde passer da til 25000?

Og forresten. Jeg er desvære nø til at afvise svarene da foreslagene ikke hjalp.
Men tak alligevel fordi i prøvede.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
30. marts 2004 - 22:40 #15
Jeg lagger slet ikke mere. Bortset fra når serven er dårlig.
Avatar billede espersen Novice
31. marts 2004 - 09:07 #16
rart at høre !  ;o)
Avatar billede christofferlee Nybegynder
27. juni 2004 - 21:01 #17
.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
27. juni 2004 - 21:01 #18
hov!
Avatar billede madpilot Nybegynder
24. august 2005 - 20:23 #19
hvis dit net kører optimalt skulle du kunne køre rate 25000, cmdrate 100 updrate 100, på en 128/128 linie uden høj ping, loss eller choke.

Prøv at kør en netstat i cmd, viser den en masse så er der noget galt, den burde vise en for hver ting der bruger internet du har kørende(hvis du bruger peer2peer programmer så kan den godt være høj da den så laver en connection til hver enkelt bruger.)

Hvis den viser en masse, så er det nok fordi du har noget virus/spyware der bruger dit internet.

Hvis ikke, så prøv at kør en "ping stofanet.dk -n 100" i cmd, det gør at den pinger stofanet 100 gange(100 gange så man kan få et ordentligt billede af det.)

ved godt det er en gammel tråd, men jeg synes det er en skam hvis du skal sidde og spille med dårlige netsettings, for det gør at modstanderen har en fordel.
Avatar billede madpilot Nybegynder
24. august 2005 - 20:24 #20
hov, troede den var fra iår, altså ca. 2 måneder gammel, det kan vidst være ligemeget nu så :)