Avatar billede hofer Nybegynder
09. februar 2001 - 14:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

På nettet med Mobiltlf og bærbar PC via Ira

Jeg har en Motorola Timeport 7089 mobiltelefon og en bærbar PC: Toshiba S35 DVD. Begge har Infrarød port indbygget. Jeg kan sætte Timeport op så det fungerer som modem for min Psion 5mx via Infrarød, men jeg kan ikke få det til at virke med PC\'en. Hvor finder jeg en god anvisning?
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
15. februar 2001 - 02:07 #1
Det er ikke let, når man ikke ved hvad fejlen er! Hvor langt er du, havd er fejlen mv. TDC Internets kundeservice på Opasia.dk er ret god, så måske kan du løse dine problemer her;
http://www.opasia.dk/kundeservice/pda/infraroed_modem.shtml
Ellers er du velkommen til at fortælle lidt mere om dit problem her...

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
15. februar 2001 - 02:09 #2
Ikke mindst Bios aktiveringen skal du være opmærksom på...

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
25. februar 2001 - 20:47 #3
Hvordan går det?!

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede hofer Nybegynder
27. februar 2001 - 22:09 #4
Hej, det har taget lidt tid at svare. På motorola UK´s hjemmeside fandt jeg en driver, som virkede, sådan da. D.v.s. at nogengange får jeg forbindelse, men for det meste reagerer mobilen ikke på noget (dog altid på min Psion 5mx). Jeg har prøvet opasias råd, men det har hellerikke hjulpet. Måske er det fordi jeg kører WinME??
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
27. februar 2001 - 22:40 #5
Windows ME burde vist ikke have noget med det at gøre! Din computer er jo heller ikke den mindste der findes, så æhh. Når du nogen gange kan få forbidendelse, så er der næppe noget galt med opsætningen. Jeg går ud fra at du prøver at koble op fra samme geografiske sted med din Psion og din Toshiba. Derfor er det næppe den eksterne forbindelse, men derimod forbindelsen mellem tlf. og comp. Da tlf. virker med Psion, er det næppe tlf. der er problemet, derfor;
Prøv at tage din comp. med til forhandleren, og se om de kan koble op - altså via deres telefoner. Noget kunne tyde på at der er en fejl i porten på computeren...

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede hofer Nybegynder
18. marts 2001 - 16:58 #6
Undskyld, at det går så langsomt, men det bliver værre, for der er yderligere et par dage til jeg kan få computeren med til forhandleren. Hvis du har ret, skal jeg nok vende tilbage med points!