Avatar billede alvion Nybegynder
01. juni 2004 - 21:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XP Home kan ikke se delte mapper

Jeg har en bærbar med XP Home. Den kan ikke se delte mapper på netværket (f.eks. delt fra min XP Professional og min FreeBSD Samba server). Mapperne kan heller ikke tilgås direkte med \\maskinnavn\mappe

Det mærkelige er, at den kan godt tilgå en Windows2000 servers automatisk delte drev (f.eks. C$) med \\servernavn\C$.

Er der nogen måde, hvor jeg kan få XP Home til at se og tilgå almindeligt delte mapper?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. juni 2004 - 21:45 #1
Hvis du fra Home ikke kan komme ind på Pros almindelige mapper (f.eks. hvis den spørger om et password), skal du prøve at aktivere Gæstekontoen på Pro-computeren..
Det gør du under kontrolpanelet > brugerkonti
Avatar billede alvion Nybegynder
01. juni 2004 - 21:54 #2
Jeg har allerede aktiveret Gæstekontoen.

Jeg bliver ikke engang spurgt om password. XP Home siger simpelthen bare at netværksstien ikke findes.
Avatar billede nmh Nybegynder
01. juni 2004 - 21:59 #3
Prøv at højreklikke på netværksteder og vælg søg efter computer.
Skriv så navnet på computeren, der deler mapper ud.
Den bør så vise sig efter et øjeblik.
Gør den det?
Hvis du klikker på den bør de delte resourcer vise sig og du kan klikke på dem.
Hvad sekr der så?
Avatar billede alvion Nybegynder
01. juni 2004 - 22:04 #4
"Søgningen er udført. Der er ingen resultater at vise."
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2004 - 22:05 #5
Prøv at søg på ip adressen istedet for computernavn.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2004 - 22:06 #6
Jeg har samme problem efter de sidste opdateringer fra Ms og har været nødt til at smide de andre computere ind i hosts filen for at jeg kan bruge computernavn igen.
Avatar billede alvion Nybegynder
01. juni 2004 - 22:09 #7
Du er jo en Gud... :-) Hvorfor prøvede jeg dog ikke selv det? (banker hovedet ned i tastattttttttttttttttttttttttttttttttttttturet....)

Smid et svar, så du kan få dine - velfortjente - point.

BTW: Er der ingen andre workarounds end at rette i hosts filen?
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2004 - 22:10 #8
Jeg har ikke fundet andre :-(
Avatar billede alvion Nybegynder
01. juni 2004 - 22:11 #9
Det er jo noget skidt, når nu en af maskinerne med delte mapper kører DHCP.

Nå men det er jo ikke din fejl :-) Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2004 - 22:13 #10
Jeg takker for point. Man kan jo håbe at der kommer endnu en hotfix fra ms som kan løse problemet :-)