Avatar billede jems Nybegynder
24. juni 2004 - 15:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Select antal samt navn fra to tabeller

Hej igen

Jeg ønsker at få liste over gruppe navne samt hvor mange medlemmer der er i gruppen.

Noget lignende dette:

Gruppe1    243
Gruppe2    546
Gruppe3    21

Navnet på gruppen findes i tabellen Grupper og antallet kan tælles op vha tabellen FirmaGruppe.

Gruppe tabellen ser således ud:
GruppeID  Navn

FirmaGruppe tabellen ser således ud:
id        FirmaID    GruppeID

Dvs der skal laves en slags COUNT i FirmaGruppe for det GruppeID der er tilsvarende GruppeID og Navn i Gruppe.

Kan man lave det sådan rimelig nemt?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede m_els Nybegynder
24. juni 2004 - 15:24 #1
Mener du: select GruppeID,count(FirmaID) from Gruppe,FirmaGruppe where Gruppe.GruppeID=FirmaGruppe.GruppeID;
Avatar billede venne Nybegynder
24. juni 2004 - 15:25 #2
Det må være sådan:

SELECT Navn, COUNT(*)
FROM Gruppe
INNER JOIN FirmaGruppe ON Gruppe.GruppeID = FirmaGruppe.GruppeID
GROUP BY Navn
Avatar billede jems Nybegynder
24. juni 2004 - 16:02 #3
Jeg har brugt følgende sætning så venne får point, tak for hjælpen :)

SELECT Grupper.Navn, COUNT(*) AS Antal
FROM Grupper INNER JOIN
FirmaGruppe ON Grupper.GruppeID = FirmaGruppe.GruppeID
GROUP BY Grupper.Navn