Avatar billede lucky-luke Nybegynder
05. juli 2004 - 22:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til hijack

Hej venner.
Jeg har lige haft formateret mit c-drev om, fordi jeg havde nogle problemer med maskinen. Men jeg synes der stadig er problemer. Kunne jeg få en af jer eksperter til at kigge min log igennem, ville jeg blive meget glad.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:47:32, on 05-07-2004
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SSDPSRV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
C:\PROGRAMMER\SYGATE\SPF\SMC.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGSERV9.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\MHOTKEY.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT HARDWARE\MOUSE\POINT32.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGCC32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\INTERNAT.EXE
C:\PROGRAMMER\PEERGUARDIAN PR14\PEERGUARDIAN_1.99B_PR14.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGMAIN.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGBHP.EXE
D:\DOKUMENTER\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eksperten.dk/spm/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer provided by CyberCity Internet
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F1 - win.ini: run=hpfsched
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\DLPROTECT.DLL
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\WINDOWS\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [CHotKey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\SYGATE\SPF\SMC.EXE -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SSDPSRV] C:\WINDOWS\SYSTEM\ssdpsrv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Machine Debug Manager] C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [SmcService] C:\PROGRAMMER\SYGATE\SPF\SMC.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [Avgserv9.exe] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\Avgserv9.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PeerGuardian] C:\PROGRAMMER\PEERGUARDIAN PR14\PEERGUARDIAN_1.99B_PR14.exe
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR2.DLL/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR2.DLL/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR2.DLL/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR2.DLL/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR2.DLL/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MSN Messenger Service (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.cybercity.dk
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?38169.3568865741
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. juli 2004 - 23:00 #1
Fortæl lidt om hvilke problemer du har, så kigge jeg på loggen imens.
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
05. juli 2004 - 23:05 #2
For det første, selv om jeg har spybot inde, kommer der en masse ind alligevel. Desuden skal jeg lukke den to gange før den lukker ned. Første gang jeg vil lukke med, kommer der en lille en og spørger om jeg vil lukke ned og jeg siger ja. Så sker der ikke mere før jeg igen beder om at lukke ned, så lukker den ned normalt. Meget mystisk :-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. juli 2004 - 23:13 #3
Den log er helt ren *S*

Spybot kan kun fjerne spyware, IKKE gøre, at du ikke kan få det. Jeg kunne så godt begynde, at fortælle dig en helt masse gode ting, men "aovergaard" har lavet hele arbejdet - se herunder.

Læs denne artikel og du vil blive meget klogere på det område - http://www.eksperten.dk/artikler/144

Du kan evt. prøve at installere Windows igen - ikke formatere først, men blot installere oven i, for at undgå det med at lukke.
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
05. juli 2004 - 23:17 #4
OK - det vil jeg gøre. Tak for hjælpen :-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. juli 2004 - 23:19 #5
Velbekomme og mange tak for pointene *S*
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. juli 2004 - 08:39 #6
Generelt:
Check om du har de nyeste driverset til din hardware.
Og jeg behøver vel ikke at sige/skrive WindownUpdate ...
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
06. juli 2004 - 08:50 #7
Tak for oplysningen. Jeg har skam, efter at jeg havde haft formateret harddisken, hentet alle opdateringer ned - også den allernyeste. Jeg har også sat den til at hente opdateringerne ned automatisk. Jeg fandt også ud af, hvorfor den skulle lukkes ned to gange. Det var et flueben der skulle fjernes i peerguardian. :-) Nu har jeg så også fået læst victors link, så jeg regner med, at jeg er rimelig garderet :-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. juli 2004 - 17:57 #8
Det siger sig selv, at det ikke er nok at læse hvad du finder via det link. *S*

Jeg anbefaler at du downloader og bruger Spywareguard, Spywareblaster og Empty Temp Folders. De tre programmer kan hvis du sørger for at holde dem opdaterede, holde snavs og skidt på sikker afstand af din pc.

Og hvis du fuldstændig ønsker at undgå POPUPS, kan jeg anbefale dig at installere den engelske version af Google Toolbar (indeholder en indbygget popup-killer) samt PopThis (gratis popupstopper UDEN spyware)

Spywareguard: http://www.javacoolsoftware.net/downloads/spywareguardsetup.exe
SpywareBlaster: http://www.allsecpros.com/download/spywareblastersetup31.exe
EmptyTempFolders: http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/emptemp2Setup.exe

GoogleToolBar: http://toolbar.google.com/
PopThis: http://surfapps.swmirror.com/PopThisInstall.exe

Hos Spywarefri finder du guider og andet godt, så du kan komme rigtigt og sikkert igang. - http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
06. juli 2004 - 21:47 #9
Hej Victor. Det er sjovt nok lige de programmer, jeg har downloadet, efter at have læst dit link. Spywareguard har jeg hele tiden haft, google har jeg også, det jeg har downloadet efter dit link er empty temp folder, spywareblaster. Spybot har jeg også inde, men jeg kan ikke få det til at køre, efter jeg installerede ad-aware. Og dem alle har jeg hevet ned efter anvisning fra spywarefri.dk. :-)