Avatar billede vbcoder Nybegynder
14. juli 2004 - 08:07 Der er 8 kommentarer

Oprettelse af en ny underkategori VBA

Jeg støder ofte på spm som ligger i vb kategorien men er vba spm. Der er forskel på hvad man kan gøre i vb og vba så mit forslag er at oprette en kategori til vba spm.
Avatar billede exp Juniormester
14. juli 2004 - 18:11 #1
Typisk, hvis der skal snakkes om at oprette en underkategori, så er kravet, at mængden af spørgsmål om emnet er temmelig stort :-)
Nu har jeg ikke lige overblik over, hvor mange vba-spørgsmål der oprettes i vb-kategorien...
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2004 - 18:28 #2
En del kommer der da, jeg synes det lyder som en rigtig god ide.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2004 - 22:24 #3
Men den helt store mængde VBA spørgsmål bliver nok stillet i "Databaser Access" idag.
Avatar billede vbcoder Nybegynder
15. juli 2004 - 07:58 #4
Tja - forleden var et spm om en file open dialog i vb. det fremgik ikke af spm at det var VBA

Jeg har flere gode muligheder for det men det viser sig at de ikke kan bruges da det kommer frem at det er VBA.

Det er et eksempel hvor spm kunne være besvaret på en anden måde end den aktuelt blev.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2004 - 18:54 #5
mener klart at der skal oprettes en vba kategori, det mangler virkeligt.. jeg har fået afvide at jeg skal oprette mit vba spørgsmål under VB, men det synes jeg ikke passer sammen, se:
http://www.eksperten.dk/spm/510938

hvor skal jeg poste det??
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2004 - 20:11 #6
Jeg vil mene at du skal poste den i Excel kategorien så da det jo ikke er VB og der tit er stor forskel på VB og VBA :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2004 - 18:10 #7
det har intet med Excel at gøre, jeg laver det i word, mener stadig at der skal oprettes en vba kat. det vil give lidt mere styr på tingende
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2004 - 19:09 #8
Sorry, jeg så bare lige du referede til Cell og troede du mente Excell :-)