Avatar billede egenfeldt Nybegynder
29. juli 2004 - 11:03 Der er 5 kommentarer

Internet hænger / tildeler ikke ip adresse altid

Hej Alle,

Jeg har gennem længere tid haft en del problemer med mit trådløse netværk. Der er tale om følgende komponenter:

En Laptop Dell 500M med XP Pro - indbygget Intel Pro wireless LAN 2100 3A

Cisco Router 677 (Udbyder CyberCity)
Linksys AP BEFW11S4

Jeg har også en anden bærbar tilsluttet som kører win98 og linksys trådlost pcmica kort, og den har mere eller mindre de samme problemer. Men prøver at holde mig til en konfiguration. Jeg har på fornemmelse at nedenstående problemer hænger sammen og derfor er de beskrevet sammen.

1). Ved opstart af computer bliver der ofte ikke tildelt ip adresse så vidt jeg kan se. Jeg kan som regel fixe problemet ved at kører en reparer på den trådløse forbindelse. Ofte hjælper det også at logge af profilen og på igen.

2). Nogle gange er det ligesom om netværkskortet til Wireless i laptop computeren slet ikke finder netværksområdet. Det kræver en genstart hvorefter det så nogle gange virker med det samme eller udløser problem 1 beskrevet ovenfor.

3). Dette problem er varierende men rimelig konstant. Det består i at forbindelse ligesom pauser eller hænger når jeg henter sider. Det sker på alle sider så vidt jeg kan gennemskue og i rimelig vilkårlig rækkefølge. Det sker dog ikke ved download af filen - når først computeren har kontakt så pauser den ikke. Men jeg kan decideret se på ikonen i systray at der ikke er aktivitet på trådløse netværk i pauserne.

Ovenstående problemer er på det sidste forværret noget, og jeg håber meget nogen kan hjælpe. Det er ved at gå mig voldsomt på nerverne.

Mvh Simon
Avatar billede benneharli Juniormester
30. juli 2004 - 22:12 #1
Hvor langt er der til router/accesspoint?
Avatar billede egenfeldt Nybegynder
31. juli 2004 - 09:07 #2
5-10 meter - det synes ikke at have nogen indflydelse.
Avatar billede benneharli Juniormester
01. august 2004 - 19:26 #3
nej det burde være fint
Avatar billede benneharli Juniormester
25. september 2004 - 21:58 #4
Tror du ikke det ville være en god idé at lukke den her, og så oprette spm igen hvis du stadig har problemet?

Bare læg et svar selv, og så accepter det... ;-)
Avatar billede egenfeldt Nybegynder
26. september 2004 - 13:42 #5
Ny indrykning af spørgsmål