Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
14. august 2004 - 16:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Online salg

Hej eksperter :o)
Jeg leder eter nogle oplysninger om hvordan man kan sælge ting over internettet, og om hvordan et betalingssystem kan laves. Er det muligt selv at lave et hvis man har kendskab til html og php ?? Og er der noget jeg bør vide?

Håber i kan hjælpe
-> Casper Jacobsen
Avatar billede noob2003 Nybegynder
14. august 2004 - 17:03 #1
idag kan du hos de fleste webhotel udbyder få en færdig løsning.
med betaling pr. efterkrav eller et betalingskort.
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
14. august 2004 - 17:07 #2
Kan en færdig løsning tilpasses til ens eget design?
Avatar billede noob2003 Nybegynder
14. august 2004 - 17:25 #3
Kræver nok lidt designer arbejde

men prøv at kik på oscommerce shop, jeg mener der er drøn god.

http://www.oscommerce.com/shops/live
Avatar billede thedeathart Nybegynder
14. august 2004 - 17:27 #4
Du kan godt kode en webshop selv i f.eks. php

Hvis det skal kunne arbejde med PBS (dankort)
så kræver det SSL på dit webhotel,sessions, og meget mere.
+ det koster 70.000 kr. at få godkendt.

Man kan så benytte paypal, ewire.dk eller lign istedet.

Og sidste muligheder er efterkrav eller girokort.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
14. august 2004 - 18:50 #5
Du kan sagtens bruge PBS (dankort, visa, mastercard, osv.) uden at skulle betale 70.000, du skal bare henvende dig til en betalingsgateway, dem kan du finde paa www.betaling.dk
Du skal dog stadig have en indlosningsaftale med PBS, men mere om dette paa betaling.dk ogsaa
Avatar billede nse Nybegynder
15. august 2004 - 15:33 #6
Thedeathart: Du ved vist ikke helt, hvad du snakker om..
Af forskellig betalingsgateway udbydere kan jeg nævne Wannafind.dk, Dibs.dk, Dandomain.dk og Scannet.dk...
Ved fx. Dandomain kan du leje en webshop med dankortløsning og alt, hvad du skal bruge til at starte for 398kr/md incl. dankort modul(http://www.dandomain.dk/default.asp?menu=shop&page=/e-handel/webshop-prisliste.htm), derudover skal du betale 250kr. i oprettelse og 1500kr/år for dankort+internationale kort til PBS (jvf. betaling.dk)...
Avatar billede nse Nybegynder
15. august 2004 - 15:51 #7
Thedeathart:
Jeg bliver nød til at kommenterer dit indlæg, fordi det er lodret forkert!!!
"Hvis det skal kunne arbejde med PBS (dankort)
så kræver det SSL på dit webhotel,sessions, og meget mere.
+ det koster 70.000 kr. at få godkendt."
Det kræver ikke SSL, sessions, og meget mere. Det kræver kun SSL for den udbyder, der er godkendt til at tilbyde eller have egen betalingsgateway. Alle betalinger du gennemfører på nettet kører på en ekstern server fra den, hvor selve hjemmesiden ligger på. Dvs. at når kunden indtaster sine kortoplysninger og godkender bliver de sendt videre til den betalingsgatewayserveren, som er den sikre.
Du kan evt. set et eksempel på tilføjelse af betalingsmodul på wannafinds hjemmeside: http://www.wannafind.dk/produkter/betalingssystem-faq.asp?do=teknik
Jeg ved ikke, hvordan og hvorfor du pludselig drager sessions ind i billedet, men igen så er dette absolut intet krav, kun et tegn på thedeathart's uvindenhed på området.
til sidst så er de 70000kr også ret overdimensioneret.
Det koster 250kr at oprette sig, hvis man opretter en indløsningsaftale og bruger fx. Dandomain's betalingsgateway. Hvis man vælger at have sin egen server med godkendt software koster oprettelsen 1250kr, og hvis man ønsker egen server med egen udviklet software koster det 15000kr, hvilket trods alt er langt fra 70000kr og total unødvendigt i dette tilfælde.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
15. august 2004 - 17:44 #8
det var sku da også udbyderen jeg snakkede om. Jeg tænkte på at sætte alt op fra grunden. Men undskyld hvis jeg skrev noget misforstående.
Avatar billede triple-x Nybegynder
15. august 2004 - 18:18 #9
thedartart - stadig hvordan for du 70.000 selvom du sætter alt om fra bunden?
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
18. august 2004 - 21:51 #10
nse - kan du ikke lægge et svar, så får du point'ne ..
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
24. november 2004 - 18:53 #11
hmm... hvis du lige lægger et svar, nse... så får du pointne.. ellers bliver jeg nød til at lukke spm..