Avatar billede sago Nybegynder
18. august 2004 - 12:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Et godt DNS hotel?

Hej,

Jeg er godt træt af Buydomains og deres ikke-eksisterende service, så jeg har skiftet til et anden webhotel.

Jeg vil gerne have fuld kontrol over mit .dk domæne, så jeg tænkte det ville være en god idé at have en DNS hotel-agtig ting, hvor jeg selv kan sætte DNS server IP'er. Så hvis der bliver problemer med det nye webhotel, så går der intet galt med mit domæne.

Fuld DNS-administration er det eneste den skal kunne, dog er email forwarding ikke dårligt.

Er der nogen der kan anbefale en god løsning, til en overkommelig pris? På forhånd tak.
Avatar billede retep Nybegynder
18. august 2004 - 12:52 #1
Du skulle tage at kigge på gratisdns.dk, det er en superservice og lige så billigt som det lyder... ;)
Avatar billede sago Nybegynder
18. august 2004 - 12:53 #2
Jeg stødte på det under min søgning, men jeg er skeptisk over for alt der er gratis... :) Er det så godt som de hævder?
Avatar billede sago Nybegynder
18. august 2004 - 13:01 #3
Efter at læse om det, er jeg i tvivl om man *skal* bruges deres DNS servere, eller om man kan bruge andres? Det er det jeg har brug for.
Avatar billede retep Nybegynder
18. august 2004 - 13:36 #4
Da jeg faldt over dem for 3 år siden var jeg også ret skeptisk, men de er der endnu så jeg flyttede et domæne til dem for ca. 1 måned siden... Det der fik mig overbevist er at de er flere om at drive servicen, og at de har 5 navneservere placeret på forskellige lokationer. Det sammenholdt med hvor mange der bruger servicen, tyder på at det duer...

Men hvis det ikke virker er supporten ret dyr, så det er jo et spørgsmål om temperement... ;)
Avatar billede retep Nybegynder
18. august 2004 - 13:40 #5
Desuden har de jo en masse tilkøbs services, så det er jo ikke ren non-profit... ;)

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med det andet spørgsmål... Du kan godt køre din egen navneserver samtidigt, men hvorfor dog spilde energi på det?! Og fidusen er jo netop at du selv kan administrere ip'en på den server domænet skal peje på...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. august 2004 - 13:49 #6
Jeg har små 60 domæner hosted hos gratisdns. Og det har virket i 1½ år. uden det mindste... så det vil jeg anbefale dig lige som så mange andre også bruger det.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. august 2004 - 13:50 #7
http://www.wsms.dk/default.asp?side=Produkter

ellers kan jeg anbefalde dig disse.
Avatar billede sago Nybegynder
18. august 2004 - 13:55 #8
Det er ikke min egen navneserver jeg vil køre, det er fordi jeg fik fortalt af mit nye webhotel at jeg skal sætte DNS addresserne på mit domæne til deres egne servere.

Men jeg vil ikke umiddelbart få nogle ulemper ved ikke at bruge deres egne, så vidt jeg kan se...

Jeg prøver med gratisdns, tak for kommentarerne.